Ledigt jobb som redovisningsansvarig i Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker dig som vill jobba som redovisningsansvarig för ett företag i Karlskoga. Du kommer att vara anställd av Experis och uthyrd till vår kund. På sikt leder detta uppdrag till fast anställning hos kunden.

Arbetsuppgifter:

Du ansvarar för ett team på tre personer som alla är väldigt självgående i sina arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna inom gruppen består av kund- och leverantörsreskontra samt lön.

Du kommer att arbeta med koncernrapportering, skatteredovisning, likviditetsplanering, ekonomiska analyser, fakturering samt löpande avstämningar. Under hösten kommer implementering av nytt ekonomisystem att påbörjas där du blir en viktig del av arbetet.

I tjänsten har du en nära kontakt med företagets teamchefer och controllers runt om i Sverige och agera stöd till olika enheter inom företaget.

Kvalifikationer:

* Universitetsexamen eller liknande utbildning som bedöms likvärdig.
* Mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
* Tidigare erfarenhet av implementering av ekonomisystem samt personalledning är särskilt meriterande.

Som person är du noggrann, självgående och servicemedveten. Du har ett gott ordningssinne, är motiverad och engagerad. Vi tror att du triggas av problemlösning, är nytänkande och gillar att arbeta i en dynamisk miljö i ett växande företag.

Experis som arbetsgivare

Experis är specialisten på specialister inom Finance,IT,Engineering och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson

Välkommen med din ansökan redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden löpt ut. Har du frågor om rollen som konsult hos Experis är du välkommen att kontakta Sofia Nordgren på

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024