OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Är du intresserad av redovisning och bokslutsarbete inom en amerikansk, global koncern där du också får möjlighet att jobba med förbättringsprojekt så är detta en intressant möjlighet för dig! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 1 december 2016 och som beräknas pågå t.o.m. januari 2018 med goda möjligheter till förlängning alternativt övergång till fast anställning.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att ingå i ett team om 7 medarbetare som ansvarar för redovisning och rapportering av koncernens 8 svenska bolag. Du kommer i huvudsak ha ansvar för:
* Redovisning och månadsbokslut för delar av de svenska holdingbolagen. Några har delvis delat redovisningsansvar med GE's redovisningscentra i Budapest.
* Huvudansvarig för redovisning av skatter och avgifter till Skatteverket
* Redovisning och uppföljning av bolagens pensioner
* Ansvarig för bolagen vid intern- och extern revision samt arbetet med bolagens årsredovisningar och deklarationer.
* Du kommer även arbeta med redovisnings- och bokslutsuppgifter relaterade till koncernens tillverkande bolag med en omsättning på 11 miljarder kr.
Utöver de löpande arbetsuppgifterna jobbar du med controllern och det övriga teamet i de förbättringsarbeten som pågår.
Vem är du?
Redovisningsekonom med minst fem års erfarenhet av redovisningsarbete i större företag. God kunskap av svenska redovisningsprinciper. Erfarenhet av dotterbolagsrapportering med medföljande bokslutsinstruktioner. Korta bokslut- och rapporteringstider/deadlines. Erfarenhet eller kunskap av redovisningsprinciper enligt US GAAP eller IFRS.
Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt mycket goda kunskaper i Excel. Bör också ha erfarenhet från ett större redovisningssystem, t ex. Oracle eller SAP. Goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift är ett krav.
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Ghazaleh Köse via mail eller på T: 08 - 692 95 62
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi