OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i din säljkarriär och brinner för kundrelationer. Vill du utvecklas inom försäljning och bidra till företagets fortsatta expansion? Då är detta tjänsten för dig!
Jobbet som Sales Manager Göteborg hos oss innebär att du kommer att sköta mycket av kontakten med företagets Nya/befintliga kunder. Stort fokus ligger på att vårda och utveckla kundrelationer och du kommer att ha ett nära samarbete med övriga säljteamet. Tillsammans ser ni till att ge våra kunder den absolut bästa servicen.
Det är ett självständigt och varierande arbete i ett multinationellt, framgångsrikt och stabilt företag där vi har fokus på kvalitet och hållbarhet. Vi arbetar mot gemensamma mål och du kommer att få stöttande och engagerade kollegor. Hos oss får du arbeta kvalitativt med dina kunder och du får goda utvecklingsmöjligheter på kort och lång sikt i din roll och inom bolaget då vi är i en expansiv fas. Du erbjuds en bred och stimulerande roll, där du kommer att få lära dig mycket, en roll som aldrig blir monoton.
Det finns stora möjligheter att växa inom försäljning då företaget är i en expansiv fas.
Dina arbetsuppgifter
Främst prospektering, nyförsäljning och implementering av nya kunder inom region Göteborg och Västsverige
Viss affärsutveckling och kontakt med befintliga kunder i samarbete med driftsteamet
Självständigt föreslå projekt vars syfte är att utveckla och effektivisera verksamheten inom försäljning.
Tillsammans med din chef driva en pipeline med intressanta prospekts baserat på affärsplanen och säljstrategin.
Självständigt föreslå projekt vars syfte är att utveckla och effektivisera verksamheten inom försäljning.
Dokumentera och säkerställa att CRM systemet är uppdaterat och efterlevs för dina kunder och prospekt
Vem söker vi?
Vi söker dig som är social, kommunikativ och flexibel. Du brinner för god kundservice och är en fena på att skapa och bibehålla relationer. Vi ser även att du:
Har tidigare erfarenhet av försäljning och kundservice
Mycket god förmåga att skapa goda kundrelationer och hålla kundmöten, gärna med ett existerande relevant kontaktnätverk
Har god IT-vana och är väl insatt i Officepaketet
Hanterar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
Är strukturerad, noggrann och initiativrik
Meriterande med eftergymnasial utbildning inom försäljning
Vad erbjuder vi?
Kulturen präglas av en platt organisation med högt i tak och det finns stort utrymme för dina egna idéer. Som anställd på SOL Facility Services får du ett stort eget ansvar och blir en viktig person på företaget. Vi är ISO-certifierade och kollektivavtalsanslutna.
Ansökan
Vi tillämpar provanställning.
Rekryteringen sker löpande. Ansökningar tas emot elektroniskt.
Tveka inte att söka rollen som Sales Manager redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Om SOL Facility Services
SOL Facility Services är ett facility serviceföretag som levererar städ-, underhålls-, bemannings- och affischeringstjänster till privata och offentliga uppdragsgivare. Vår erfarenhet från besöksintensiva miljöer såsom arbetsplatser, kryssningsfartyg, tåg, processindustrin, hotell och offentliga lokaler gör vårt utbud av kompetenser i det närmaste unik.
SOL Facility Services är en del av servicekoncernen SOL med bas i Finland. SOL har mer än 14 000 medarbetare och har verksamheter i Finland, Baltikum, Danmark och Sverige. I Sverige är vi ca 700 anställda och levererar tjänster i och runt Stockholm, Skåne, Göteborg och Östergötland. Huvudkontoret är beläget på Södermalm i Stockholm.