Ledigt jobb som Säljsupportmedarbetare till avdelningen Lastvagn och Buss,

Ledigt jobb som Säljsupportmedarbetare till avdelningen Lastvagn och Buss,

Arbetsbeskrivning

KG Knutsson AB

Vår vision är att föra människor framåt. Med våra produkter och tjänster tar vi människan framåt på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill man göra det lätt för sig säger man att vi med vår e-handelsplats autokatlogen.se säljer reservdelar och tillbehör till bilar, lastbilar, bussar, båtar och arbetsfordon. Det är onekligen en stor del av vår omsättning. Men vi är så mycket mer, vi deltar i omställningen till en fossilfri fordonsflotta med vårt dotterbolag Carsmart, vi strävar mot att skapa en cirkulär ekonomi för de delar av transportbranschen vi verkar i, vi har som mål att genom smarta produkter och tjänster skydda liv på vägarna. Genom hela vår historia har långsiktiga relationer värderats högt och lika så att kunna erbjuda våra kunder produkter med hög kvalitet. Vi har en privat ägare, är cirka 1300 medarbetare och vi finns förutom i Sverige också i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

Jobbar du som mekaniker eller reservdelarsman/kvinna Lastvagn och Buss?
Då har vi kanske ditt nya jobb på KG Knutsson!

Vill du jobba med att hjälpa och supporta våra kunder och KGK´s medarbetare på vår Säljsupportavdelning? Är du en positiv lagspelare som är serviceinriktad och vill vara med och utveckla våra affärer, då vill vi att du läser vidare!

Rollen innefattar varierande arbetsuppgifter inom ett brett område.

Du kommer att besvara kundernas förfrågningar via mejl och telefon. Vi har egna verktyg och IT system till vår hjälp i arbetet. Du jobbar primärt med våra lastvagns och busskunder men vi arbetar i ett team och hjälper varandra med andra kunder också.

Du kommer bland annat att arbeta med att:

• Hjälpa våra kunder via inkommande samtal och mejl
• Hantera förfrågningar via kunders system
• Lägga in order
• Stötta kunder med produktinformation samt informera om våra kampanjer
• Hitta och rekommendera produkter
• Bevaka olika leveranssituationer

Är du en positiv lagspelare som är serviceinriktad?

För att trivas i rollen behöver du vara självgående och van att ta egna initiativ. Du är strukturerad, lösningsorienterad och vill alltid lämna ifrån dig bra kvalité. Därtill är du en positiv och serviceinriktad lagspelare som har erfarenhet av och gillar att hjälpa kunder och medarbetare.

Det är bra om du har tidigare erfarenhet av och har arbetat med kunder eller produkter inom grossist segmentet.

Vi ser gärna att du har bakgrund som till exempel Reservdelsansvarig, Mekaniker eller liknande. Det är bra om du har god kunskap om hur dessa fordon är uppbyggda då vi har frågor på fordonsreservdelar men också på reservdelar till växellådor och axlar. Du kommer även arbeta med viss administration via olika kundportaler.

Du har god datavana, främst inom Officepaketet. Meriterande är erfarenhet från CRM system och affärssystem, gärna M3. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vi ser gärna att du har körkort, men det är inget krav.

Din roll och ditt ansvarsområde hos oss är brett och ditt engagemang och din insats kommer direkt att påverka vårt resultat. Ditt arbete är således en mycket viktig del av vår framgång och din insats både syns och gör skillnad.

Om tjänsten

Vi erbjuder dig ett roligt jobb i en utvecklande miljö, på en trevlig och prestigelös arbetsplats.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer ingå i teamet på Säljsupport som består av 12 härliga medarbetare. Du hittar du oss i fräscha lokaler med eget gym i Sollentuna. Låter det här som något för dig?

Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Din ansökan vill vi ha senast den 30 september. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tommy Andersson, Chef för Säljsupport/Teknisk Support. Du når Tommy via växeln på tel. 08-92 30 00.

Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kommer du bli bakgrundskontrollerad förutsatt ditt medgivande. Vänligen se över ditt CV innan ansökan. Vi samarbetar med 2Secure som är ett säkerhetsbolag och en internationell aktör inom bakgrundskontroller.

Arbetstid/Varaktighet: Heltid, månadslön, tillsvidare
Placeringsort: Häggvik/Sollentuna

För mer information om KGK, besök oss på www.kgk.se

Välkommen med din ansökan!

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Hammarbacken 8
None

Postadress

Hammarbacken 8
Sollentuna, 19149

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024