OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Vi på Experis IT söker en First Line Supporttekniker med minst 1 års erfarenhet av IT Support till ett stort IT-företag i Stockholmsområdet. Vi söker just din kompetens och expertkunskap inom IT Support, i ubyte får du stora utveckligsmöjligheter och variation i arbetet. Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker i vår kunds helpdesk kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden. Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. I din roll innebär även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem. Du kommer även hålla dig informerad om kunders avtal och arbeta för en jämn leverans gentemot kunds avtal.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och varierar med uppdrag.
Arbetstider: Varierande
Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Stockholm
Vem är du?
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av IT support via telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem som servicenow och Nilex och fjärrstyrningssystem. Vidare är du flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi ser gärna att du även har minst ett års erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Office365, Exchange, samt erafrenhet av nätverk. Erfarenhet och kunskap inom Linux och cloudlösningar är mycket meriterande.
Vidare söker vi dig som är ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker från vecka 32 och sedan löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila viktoria.vershovsky@se.experis.com
Sökord: Supporttekniker, IT, IT-support, Helpdesk, First line, 1st line, AD, Active Directory, IT-tekniker, helpdesktekniker, IT Service Desk Agent
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82