Ledigt jobb som Supporttekniker i sommar på Fujitsu

Arbetsbeskrivning

Experis arbetar med rekrytering och konsultverksamhet inom kvalificerad kompetens, från chef- och ledningsnivå till specialistfunktioner inom framför allt Engineering, IT, Finance och Executive.

Experis har årligen cirka 1 600 konsulter ute i uppdrag över hela landet. Vi finns på över 50 kontor runt om i Sverige och är en del av ManpowerGroup.

Experis hjälper kunder och kandidater att möta utmaningarna med the Human Age, där kampen om talanger och kompetenser ökar stadigt. Med en tydlig differentiering arbetar Experis genom vårt Research and Sourcing Center med att attrahera efterfrågad kompetens för att möta våra kundernas ökade efterfrågan på kompetens och innovativa lösningar.
Experis unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra konsulter.

Till får kund Fujitsu i Östersund söker vi 1-2 stycken Supporttekniker för jobb i sommar.

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har närmare 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med 159 000 anställda globalt i över 100 länder och med huvudkontor i Tokyo, Japan.

Arbetsbeskrivning
Som supporttekniker på Fujitsu kommer du hjälpa företagets kunder med tekniska problem via telefon. Det kan handla om allt från att be dem starta om en dator till med komplexa problem. Som back up finns även en 2nd Line Support som kan vara behjälplig när du själv går bet. I rollen ingår även mejlhantering och användaradministration.

Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt intresse och har viss kunskap inom till exempel Windows, Office, Citrix, AD mm och som verkligen trivs med att hantera kunder och hjälpa andra. Du bör vara pedagogisk och ha en väl utvecklad känsla för service. Att alltid sätta kundens behov först och vara en bra lagspelare i ett sammansvetsat team är förutsättningar för att du skall lyckas i detta arbete.

Uppdragets start är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt i maj eller i början på juni och sedan pågår uppdraget fram till sista augusti ungefär. För dig som vill fortsätta arbeta även efter augusti finns goda möjligheter att vi på Experis och Manpower kan hitta annat uppdrag till dig.

Du måsta ha körkort och tillgång till bil så du kan ta dig till och från arbetet.

Blir du aktuell för detta uppdrag kommer utdrag från Polis, en kreditkontroll samt drogtest krävas då uppdraget har speciella säkerhetskrav.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Så länge annonsen ligger ute är den dock inte tillsatt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Backman, konsultchef på Experis och Manpower, via telefon: 063-57 66 63 eller e-post: (vi undanber oss dock ansökningar per mejl)

Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på sociala medier.
Facebook: Manpower Östersund
Instagram: manpowerostersund

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 27 april 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024