Ledigt jobb som teknisk orderadministratör hos Sulzer i Mölndal

Ledigt jobb som teknisk orderadministratör hos Sulzer i Mölndal

Arbetsbeskrivning

Är du en kundfokuserad och ansvarsfull person med ett tekniskt intresse som drivs av att ha diversifierade arbetsuppgifter och att få bli en viktig medlem i teamet? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som Orderadministratör via Manpower något för dig!

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader med goda chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos Sulzer.

Sulzer är ett globalt ledande företag inom utveckling och leverantör av pumpar, omrörare, luftarutrustning och blåsmaskiner till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening gruvdrift, pappersindustri och liknande. Sulzer tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktorn till framgång.



Att jobba som Orderadministratör för Manpower

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara vanliga kontorstider med möjlighet till flextid. I tjänsten ingår dagliga kontakter med svenska kunder och producerande enheter runt om i världen. Jobbet innebär ett tätt samarbete mellan olika avdelningar och du kommer att ingå i ett orderteam bestående av sex personer. Ordergruppen arbetar mot Industri samt Vatten och Avlopp.



Är du Sulzers nya Orderadministratör?

Det här jobbet passar dig som framför allt är serviceinriktad, kundfokuserad och ansvarsfull i de arbetsuppgifter du tar dig an. Du bör ha erfarenhet av administrativt arbete och vi tar för givet att du är en engagerad och organiserad person som är mån om att göra ett bra jobb. Det är även meriterande om du har viss branscherfarenhet, ett tekniskt intresse och erfarenhet av att arbeta i SAP.



Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:

* Ta emot förfrågningar på reservdelar, utarbeta offerter samt ha diskussioner och rådgivning med kund
* Administrera reservdels- och produktorder i SAP Utifrån teknisk offert detaljerat konfigurera produkter i SAP, från enstaka produktorder till stora projektorder
* Ha täta kontakter med fabriker i framför allt Wexford, Kotka och Vadstena
* Stödja kundansvariga utesäljare
* Sammanställa teknisk dokumentation och samordna dokumentationsfrågor
* Kontinuerlig leveransbevakning
* Reklamationshantering
* Orderhantering i iScala för det danska bolaget Sulzer Pumps Denmark A/S



I övrigt krävs det att du

* har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

* har god datorvana

* har goda kunskaper i svenska och engelska

* meriterande om du kan grunderna i SAP.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


10 oktober 2024