Ledigt jobb som Teknisk support i Stockholm eller Norrköping!

Ledigt jobb som Teknisk support i Stockholm eller Norrköping!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att träffa nya människor och har lätt för att lära dig nya saker? Då är konsultrollen något för dig! Vi på Experis IT har just nu ett spännande uppdrag som teknisk support hos en av våra kunder i Stockholm och Norrköping. Vänta inte med din ansökan!

Vad går arbetet ut på?

Ditt uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras hos en av vår största kund i Stockholm och Norrköping där dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hjälpa vår kunds kunder med teknisk support inom deras erbjudande EcoStruxure Power.

Du kommer att lösa olika typer av tekniska ärenden samt ge teknisk support över mejl och telefon till privat och företagskunder inom elektrisk distribution, från effektbrytare hela vägen ut till last, och hjälper vår kunds kunder med deras frågor inom kommunikation, digitalisering, tillhörande mjukvara för styrning/övervakning samt ihop-/uppkopplade system.
Bland många lösningar att ge support på, kan här nämnas tex,

* Wiser
* Ecostruxure Power commision, Ecodial Advanced Calculation, etc.
* Smart Panels

Utöver det ingår det i dina arbetsuppgifter att lotsa användare fram till möjliga lösningar på tekniskt relaterade problem. Du kommer ha en mycket viktig position inom kundens kundcenter, när de nu formerar sig lite annorlunda för att möta framtidens supportbehov. Bra service och support gentemot deras kunder kommer även framöver att utgöra grunden till goda kundrelationer och utveckling av deras affärer. Din roll i detta blir avgörande.

Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Stockholm eller i Norrköping. Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med support inom Eldistribution, men eftersom deras Ecostruxure-erbjudande spänner över många produkter och lösningar kommer du också att jobba nära de andra grupperna - framförallt med support mot deras strömställarprodukter.

Anställningen inleds med introduktion där du får lära dig det du behöver veta för att komma igång med jobbet på bästa sätt. Detta innebär också en introduktion i ovan nämnda produkter. Skulle det kännas rätt för båda partner är en eventuell överrekrytering aktuell.


Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med support, tekniska ärenden och kundärenden. Du har erfarenhet inom praktiskt arbete inom Eldistribution, då både med installation/drift tagning/service och drift/övervakning/styrning. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Du är kunnig inom kommunikationsprotokoll, mjukvaruhantering programmering etc. Har du en bakgrund inom el (elektriker) är detta mycket meriterande.
Vi skulle heller inte bli förvånade om du - oavsett din arbetsplats och roll idag - ofta är den som gör felsökning och problemlösning, helt enkelt eftersom du är duktig på det. Om du dessutom har erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion är det ett stort plus! Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Kundens CRM verktyg är "Salesforce" där loggar de ärenden som berör deras kunder. Samarbete är ett nyckelord för att du ska trivas på detta uppdrag och det är viktigt att du är serviceinriktad, engagerad, initiativrik och nyfiken som person.



Vad vi på Experis kan erbjuda dig:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com



SEO: IT-support, supporttekniker, produktsupport, teknisk support

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 27 november 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024