OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en van beställare eller upphandlare via Aff? Har du erfarenhet av teknisk fastighetsdrift? Då kan Locum och rollen som Upphandlare Driftentreprenad vara ditt nästa steg i karriären!
Om rollen som Upphandlare driftentreprenad
Locum bedriver förvaltning och utveckling av vår ägare Region Stockholms vårdfastigheter.
Beståndet består av två universitetssjukhus, fem akutsjukhus och åtta mindre sjukhus från Norrtälje i norr till Södertälje i söder.
Ett sjukhus är en komplex fastighet med många tekniska system som måste fungera dygnet och året runt för att den samhällsviktiga vården ska kunna bedrivas. Locums förvaltning bedrivs systematiskt med en väl fungerande skötsel och drift som bas och en utveckling med cirka 700 årliga byggprojekt i form av nybyggnationer, hyresgästanpassningar, teknisk upprustning och löpande underhåll.
Vi är en beställarorganisation och bedriver ingen egen bygg- eller driftsorganisation. Vi upphandlar och tecknar avtal (enligt LOU) med entreprenörer för dessa ändamål och tillsammans arbetar vi för att se till att sjukvården och invånarna i länet erbjuds attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Nu har du chansen att vara med och bidra i detta!
Vi söker en upphandlare till vår upphandlingsenhet som ska ansvara för upphandlingar av våra driftentreprenadavtal avseende teknisk drift och utemiljö. Locums samtliga upphandlade driftentreprenader regleras genom avtal uppbyggda med Aff-konceptet och Aff-dokumenten som grund. Driftentreprenadavtalen sträcker sig ofta över en avtalsperiod om 8 år. I upphandlingsarbetet projektleder du hela processen som innehåller bland annat arbetsmöten för framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, upprättning av beslutsunderlag och kontrakt. Du verkar även som kompetensstöd till Locums interna beställare genom hela upphandlingsprocessen och under avtalsperioden.
Rollen ingår i enheten för upphandling och du rapporterar till Enhetschefen. Du arbetar tätt med övriga upphandlare och en avtalscontroller.
Ex på arbetsuppgifter:
- Genomföra förnyad konkurrensutsättning
- Stötta stab och förvaltning i avtalsrelaterade frågor avseende fastighetsdrift och utemiljö på strategisk såväl som operativ nivå.
- Utforma inköpsstrategier
- Uppföljning av avtal
- Vara ett stöd för organisationen under kontraktets livslängd
- Informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom området upphandling, driftavtal och entreprenadjuridik
- Vidareutveckling av med mallar och rutiner
Kvalifikationer och erfarenhet
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du tidigare har beställt eller upphandlat enligt Aff samt tillämpat avtalsuppföljningar enligt ABFF. Du har erfarenhet av kravställning och gränsdragning och du är insatt i olika entreprenadtyper och när de är lämpliga att använda. Utöver det så har du arbetat med inköp och har en fastighetsteknisk grundförståelse. Det är meriterande om du har erfarenhet av LOU.
Du har en relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet i kombination med eftergymnasiala kurser/utbildningar inom inköp.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och pragmatiskt i ditt tankesätt, samtidigt som du är reflekterande och ställer frågor för att säkra ett välgrundat upphandlingsunderlag. Du är affärsmässig, ansvarstagande och har en naturlig fallenhet för att samordna och få relevanta personer att arbeta mot samma mål.
Inom Locum råder hög teamanda så det är viktigt att också du vill dela med dig av dina kunskaper och är nyfiken och intresserad.
Om Locum och vad vi kan erbjuda dig
Locum förvaltar, bygger och utvecklar cirka två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.
Vår kultur präglas av våra gemensamma ledord och värderingar och hos oss finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Vårt sätt att arbeta och kommunicera med varandra såväl som externa aktörer präglas av prestigelöshet, mod och nyfikenhet. Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss.
På huvudkontoret sitter vi i ljusa, luftiga lokaler centralt på Södermalm i Stockholm.
Ansökan
Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte med att skicka in din ansökan. I din ansökan önskar vi att du bifogar CV samt personligt brev.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Sarah Stureson på telefon 070-00 11 061.
Välkommen in med din ansökan!
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddad identitet. Om du har skyddad identitet ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/