Ledigt jobb som Varumärkesstrateg till fordonsindustrin

Ledigt jobb som Varumärkesstrateg till fordonsindustrin

Arbetsbeskrivning

Är du en person som har vad som krävs för att utveckla och skapa en uppsättning av varumärkesstandarder som ska tillämpas inom varumärkeskommunikation hos ett globalt företag? Har du skrivit riktlinjer/manualer för varumärkesstandarder? Utbildat viktiga intressenter inom varumärkesstandarder och drivit korrigerande åtgärder där så behövs. Då ska du söka till det här uppdraget.

Det här är ett tidsbestämt uppdrag som löper under en pågående rekrytering hos vår kund och sträcker sig fram till 2021-03-31 i nuläget.

Vad går arbetet som konsult ut på?

Positionen rapporterar till chef för Brand och du kommer att arbeta i ett team som leder och hanterar företagets varumärke, hur det anvnänds i hela organisationen i olika dimensioner som positionering, specialbaserad meddelandehantering och nomenklatur. Syftet är att utveckla och underhålla en uppsättning som binder samman utseendet och känslan av allt varumärkeskommunikationsmaterial och varumärkesstandarder.
Dessa standarder kommer att skapa medvetenhet om varumärket, förklara hur varumärket fungerar och skapa konsekvens över varumärket.

Baserat på företagets varumärkesstrategi och budskap kommer du att utveckla och skapa en uppsättning av varumärkesstandarder som ska tillämpas i företagets varumärkeskommunikation. Teamet ansvarar för riktlinjerna / manualen för varumärkesstandarder för användning av varumärkeslogotyp, grafik, färgpalett, teckensnitt och typsnitt samt visuell stil (bild / fotografi).

I ditt huvudansvar ligger utplacering och utbildning av viktiga intressenter inom varumärkesstandarder och självbetjäningsverktyg, genomförande av gapanalys av var företagets etablerade varumärkesstandarder inte genomförs och driva korrigerande åtgärder. Du kommer att leda Brand Standard-projekt över hela organisationen och utveckla planer för hur man ska leda kontinuerlig övervakning och dialog om varumärkesstandarderna. I ett nötskal kommer du att stärka kundens varumärke genom att förstå deras position bland världens mest älskade varumärken.

Är du rätt person för jobbet?

Du måste ha förmågan att översätta komplexa idéer och uttrycka dem på kortfattade, enkla och förståeliga sätt genom storbildstänkande och uppmärksamhet på detaljer, båda som är avgörande för framgång. Att upprätthålla starka interna och externa relationer där du visar Service Mentalitet med förmåga att påverka interna intressenter. Den här rollen kräver att du har stark skrivförmåga och kommunikationsförmåga, proaktivitet, är resultatfokuserad och kan hantera och driva projekt från början till slut.

Till Brand Team letar vi efter människor som är självsäkra, energiska, snabba lärare och pragmatiska med en kan-attityd.

Minimikvalifikationer

* Relevant erfarenhet från varumärkeshantering, varumärkesstandarder, riktlinjer, nomenklatur eller liknande position, troligen minst 4 år vid ett välkänt varumärke i global skala.
* Internationell arbetserfarenhet från USA, Asien eller stora europeiska marknader.
* BA / BSc i kommunikation, marknadsföring eller motsvarande.
* Flytande engelska.

Positionen rapporterar till chef för Brand. Företaget är globalt så du måste vara skicklig i engelska, muntligt och skriftligt, samt ha ett intresse och förmåga att resa i uppdraget. Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024