OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund i Sandviken söker nu en ny VD-assistent. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med service. Ser du dig själv som positiv, strukturerad och social? Är du dessutom en skicklig planerare som har lätt att växla mellan olika arbetsuppgifter? Sök då redan i dag!
Att jobba som VD-assistent
Tjänsten är ett uppdrag om cirka 10 månader som efter det är tänkt att övergå till en anställning hos kunden.
Som VD-assistent hanterar du arbetsuppgifter som berör den ledande personens vardag under arbetsdagarna. Huvudsaklig arbetsuppgift är att stötta och bistå VD med planering, bokningar och protokollföring under möten och sammanträden. Ytterligare huvudsaklig arbetsuppgift är att vara styrelsens sekreterare där du planerar, förbereder, protokoll- och diarieför och administrerar styrelsemöten.
Du kommer även att ingå i ledningsgruppen där du förbereder möten, hanterar agendor och inbjudningar, ser till att tekniken fungerar samt andra uppgifter relaterade till styrelse och ledningsgrupp. Vidare kommer du arbeta med fakturahantering samt diverse uppgifter där du stöttar HR med rapporter, statistik, planering av personalaktiviteter samt bistår under fackliga förhandlingar.
Yrkesrollen är mycket bred med varierande uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
* Protokollföring
* Konferens- och resebokningar inklusive eventuell förtäring och boende
* Förbereda mötesmaterial och agendor
* Interna och externa kontakter såsom kommuner, leverantörer med mera
* Fakturahantering så som kontering
* Månadsrapporter till styrelse
* Stötta inom HR med b la protokollföring, rekryteringsadministration med mera
* Hantera VD:s kalender med bokningar
* Vara behjälplig vid arbetsmiljökommitté, fackliga möten, styrelsemöten med mera.
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceorienterad social, strukturerad samt flexibel. Du trivs att arbeta med såväl interna som externa kontakter, hålla ordning och reda samt får energi av omväxlande arbetsuppgifter under stundtals högt tempo.
Du har tidigare erfarenhet inom service, administration och fakturahantering.
Vidare vill vi att du uppfyller nedan krav:
* Serviceorienterad
* Utåtriktad
* Noggrann
* Flexibel
* Förmåga att kunna växla arbetsuppgifter och prioritera under tempo
* Goda kunskaper i Office-paketet, främst Microsoft Word och Outlook
* God förmåga i svenska och engelska i tal såväl som skrift
Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök redan idag!
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Daniel Karlsson Axelsson, Daniel.Karlsson.Axelsson@manpowergroup.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig!