Ledigt jobb som Vice Enhetschef till NewRest!

Ledigt jobb som Vice Enhetschef till NewRest!

Arbetsbeskrivning

Om NewRest

NewRest är specialister på cateringlogistik och har verksamhet i 57 länder. Företaget är en av de världsledande aktörerna inom cateringlogistik och den enda aktören som är verksam inom alla sektorer av catering. Våra 29 500 engagerade och begåvade medarbetare gör vad som krävs för att erbjuda konsumenter balanserade och välsmakande måltider samtidigt som de noggrant respekterar hygien- och livsmedelssäkerhetsstandarder.

NewRest ägs till 94,6 % av ledningen, och dess 340 chefer äger dess kapital. NewRest är engagerad i ständig förbättring och innovation för sina kunder, välbefinnandet och utvecklingen för sina anställda och chefer, en hållbar och varaktig utveckling av företaget med stor respekt för sociala och miljömässiga värden i all verksamhet. NewRests värderingar är ödmjukhet, effektivitet, enkelhet och ansvarstagande och det är viktigt att alla medarbetares arbete präglas av värderingarna.

Vill du läsa mer om NewRest: Klicka in här https://www.newrest.eu/!

Är du en organiserad och relationsskapande person som är intresserad av att utvecklas inom flygindustrin? Har du dessutom tidigare erfarenhet från en operativ roll och är på jakt efter en roll där du får möjlighet att jobba i en internationell atmosfär? I så fall är det dig vi söker! Som en del i sin etablering i Skandinavien söker NewRest en Vice Enhetschef för att stödja i nuvarande och kommande utveckling. Sök redan idag!

Vad innebär tjänsten?

I den här rollen så kommer du att säkerställa den bästa operativa ledningen av In-flight enheten och övervaka upphandling, produktion och hantering. Vidare kommer du säkerställa hållbarhet i ekonomiska balanser och nyckeltal med fokus enligt koncernens standarder. I samråd med General Manager kommer du att utveckla och förstärka kommersiella relationer med nuvarande och nya kunder för att utveckla NewRest som bolag. Det är ditt uppdrag att garantera efterlevnad av avtalsenliga åtaganden mellan NewRest och dess kunder.

Du kommer även att medverka i implementeringsarbetet för att få enheten att nå högsta möjliga nivån. En del av arbetet kommer även att inkludera att välkomna nyanställda eller interna anställda för specifika utbildningar relaterade till In-flight catering hantering, och vidare arbeta för att utveckla intern kompetens och upptäcka talanger.

I rollen så förekommer det skiftarbete.

Vem söker vi för den här tjänsten?

För att trivas i rollen tror vi att du är en karismatisk och kommunikativ ledare som värnar om ett gott socialt klimat i arbetsgruppen och har verktyg för att säkerställa att detta upprätthålls. Du uppskattar att befinna dig i en fartfylld, internationell arbetsmiljö och önskar en variation av arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du är ambitiös, van att arbeta självständigt, duktig på att se helheter såväl som detaljer, och värdesätter en tydlig struktur i ditt arbetssätt.

Mer specifikt söker vi dig som

* Har med minst 5 års erfarenhet av att arbeta operativt, med fördel inom området för cateringlogistik/cateringbranschen
* Har haft en tidigare arbetsledande roll med personalansvar
* Behärskar svenska & engelska obehindrat i både tal och skrift.
* Har beprövad kompetens inom: Ekonomi, kostnadshantering, QHSE och HR
* Har mycket goda kunskaper i Office 365
* Har körkort

Det är även meriterande om du

* Är flytande i franska och/eller spanska i både tal och skrift
* Har tidigare erfarenhet av flygindustrin
* Innehar kandidatexamen inom relevant område





Hur söker jag jobbet?

Att ansöka är enkelt! Klicka bara på ansök-knappen och följ instruktionerna. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval och tillsättningar av tjänsten sker löpande, det innebär att annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdagen. Har du frågor gällande tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Linda Pettersson via email: Linda.Pettersson@Manpower.se

Rekryteringen sköts av Manpower Talent Solutions men du blir anställd av NewRest.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Arlanda är en säkerhetsklassad arbetsplats. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess flertalet olika bakgrundskontroller inför eventuell anställning.

* Bakgrundskontroll 5 år tillbaka i tiden.
* Luckor på mer än 29 dagar kräver intyg.
* Utdrag ur brotts- och belastningsregistret
* Muntlig säkerhetsprövning vid intervjutillfället som också skickas vidare till SÄPO.

Sammanfattning

Postadress

Sundbybergsvägen 1A
Solna, 17173

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023