OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på struktur och älskar mötet med andra människor? Har du erfarenhet av arbetsledning och letar efter världens bästa arbetsplats? Då ska du söka denna tjänst som Teamledare hos Dekra Industrial AB i Göteborg.
Om rollen
Som Teamledare för ett av våra administrativa team leder du operativt sex medarbetare i deras dagliga arbete. Du har en medarbetare på plats tillsammans med dig i Göteborg, resten av ditt team finns i Malmö, Stockholm och Skellefteå. Du är gruppens närmsta ledare, dock ej lönesättande.
Att operativt verka som administratör i alla typer av ärenden kommer utgöra en stor del av tjänsten, vilket förutsätter att det är något du känner dig bekväm med.
Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att:
* Analysera och genomföra förbättringar inom funktionen
* Samordna/planera funktionens resurser
* Skapa/utveckla/implementera processer inom din funktion
* Ansvara för kompetensutveckling för ditt team
* Dagligen följa upp KPI: er, samt motivera och stötta dina medarbetare
* Ansvara för funktionens leverans gentemot övriga organisationen
* Operativt delta i det dagliga arbetet som supportfunktion för vår övriga organisation
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för teamet är fakturering, kontroll av tidrapporter och hantering av leverantörsfakturor samt registervård.
Vem är du?
Du är en person som tacklar dagen med ett gott humör och goda lösningar! För att hantera dina arbetsuppgifter behöver du vara noggrann, strukturerad och ha en god förmåga att planera och organisera. Med ditt coachande ledarskap skapar du tillsammans med dina medarbetare ett team som trivs på jobbet.
Dina kommande medarbetare är ett kunnigt och erfaret team som alltid ger våra kunder service av högsta klass, ibland är ingen dag är den andra lik, därför söker vi en prestigelös lagspelare som jobbar för att nå teamets gemensamma mål.
Kvalifikationer
Du har en komplett gymnasieutbildning, gärna mot ekonomi samt erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Kanske har du arbetat som ekonomiassistent, orderadministratör eller innesäljare tidigare? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper men vi ser att det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning.
Då möjligheten till hemarbete fanns hos oss även innan pandemin behöver du känna dig bekväm i digitala möten och plattformen Microsoft Teams. Du behöver god datavana och erfarenhet av något affärssystem. Vi jobbar VISMA PX och LIME.
Vi erbjuder
Du kommer ingå i ett härligt team på en arbetsplats där många stannar och trivs och växer med oss som bolag. Trivsel är något vi värdesätter och vi ses över både frukost och fredagsfika. Vi är ett framgångsrikt företag där vi säkerställer att du får en gedigen introduktion och det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Kontakt
I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@jeffersonwells.se alternativt på 031 - 61 72 94 .
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!