OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på service och älskar mötet med andra människor? Har du erfarenhet av arbetsledning och letar efter världens bästa arbetsplats? Då ska du söka denna tjänst som Teamledare hos Dekra Industrial AB i Göteborg.
'
Om rollen
Som Teamledare för kundtjänst leder du operativt sex medarbetare i deras dagliga arbete. Inom kundtjänsten ingår även våra receptioner i Göteborg och Stockholm. Du är gruppens närmsta ledare, dock ej lönesättande. Att operativt verka som kundtjänstmedarbetare i alla typer av ärenden kommer utgöra en stor del av tjänsten, vilket förutsätter att det är något du känner dig bekväm med.
Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att:
* Analysera och genomföra förbättringar inom funktionen
* Samordna/planera funktionens resurser
* Skapa/utveckla/implementera processer inom din funktion
* Ansvara för kompetensutveckling inom funktionen för kundtjänst
* Dagligen följa upp KPI:er, samt motivera och stötta dina medarbetare
* Ansvara för funktionens leverans gentemot övriga organisationen
* Operativt delta i det dagliga arbetet inom kundtjänst
Vår kundtjänst inom DEKRA Industrial AB hanterar huvudsakligen externa inkommande samtal och inkommande mail från våra kunder. Även registervård och fakturering är vanligt förekommande arbetsuppgifter.
Vem är du?
Du är en person som tacklar dagen med ett gott humör och goda lösningar! Andra beskriver dig som trygg och sympatisk. Med din närvaro och ditt coachande ledarskap skapar du tillsammans med dina medarbetare ett team som trivs på jobbet.
Du har en talang för att förmedla information tydligt och enkelt. Struktur är ditt mellannamn, att ha ordning och reda på skrivbordet är en självklarhet för dig.
Dina kommande medarbetare är ett positivt team som alltid ger våra kunder service av högsta klass, ibland är ingen dag är den andra lik, därför söker vi en prestigelös lagspelare som jobbar för att nå teamets gemensamma mål.
Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper men vi ser att det är fördelaktigt om du har 2-3 års erfarenhet från arbete som Teamledare eller motsvarande inom en kundtjänstfunktion med ärendehantering.
Då möjligheten till hemarbete fanns hos oss även innan pandemin behöver du känna dig bekväm i digitala möten och plattformen Microsoft Teams. Du behöver god datavana och erfarenhet av något CRM system. Vi arbetar i Lime.
Vi erbjuder
Du kommer ingå i ett härligt team på en arbetsplats där många stannar och trivs och växer med oss som bolag. Trivsel är något vi värdesätter och vi ses över både frukost och fredagsfika. Vi är ett framgångsrikt företag där vi säkerställer att du får en gedigen introduktion och det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Kontakt
I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@jeffersonwells.se alternativt på 031 - 61 72 94 .
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!