OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du service och full fart på jobbet? Tycker du internationell handel är spännande? Är du innovativ, professionell och nyfiken? Då ska du söka detta jobb!
https://manpowergroupapps.sharepoint.com/:i:/r/sites/SE-INTRA-Stod-och-verktyg/Bilder_fr_annonser/Kundbilder/Jefferson Wells 4.jpg?csf=1&web=1&e=KxS7cK
Arbetsuppgifter
Som anställd hos oss vår kund blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker fler handläggare, för deras räkning.
Några viktiga arbetsuppgifter:
* Hantera inkommande sändningar
* Skapa tulldeklarationer med tillhörande dokumentation för import och export
* Säkerställa korrekt tull och moms
* Kontakt med myndigheter
* Kontakt med kunder som finns i Europa
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Du har arbetat i en roll med många interna och externa kontaktytor som ställer höga krav på kommunikation såväl som förmåga att samarbeta. Kanske har du arbetat med import och export i en annan roll? Eller har du lämplig utbildning inom logistik eller spedition?
Du behöver:
* Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* God förmåga att snabbt sätta dig in i gällande processer.
* Mycket god administrativ förmåga där du använder olika system obehindrat.
* Erfarenhet av att arbeta mot många interna och externa kontaktytor som ställer höga krav på kommunikation såväl som förmåga att samarbeta.
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda
möjligheter att utvecklas.
Personliga egenskaper
För denna roll behöver du vara lösningsorienterad, organiserad och ha öga för detaljer. Du kan ta initiativ och arbeta självständigt inom din roll. Du har lätt för att kommunicera och ge utmärkt service via telefon och mail där du kan anpassa din dialog till varje kunds unika behov. Du sätter stolthet i att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Du behöver:
* Vara flexibel och kunna hantera många ärenden parallellt
* Lätt för att lära
* Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
* Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
* Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Vi erbjuder
Tjänsterna är på heltid, en heltidsanställning hos vår kund. Vår kund har tre år på raken blivit nominerade till årets Karriärföretag. Du kommer arbeta i ett internationellt företag tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi underlättar internationell handel och hjälper våra kunder att växa. Du kommer vara del av ett marknadsledande internationellt företag där du kommer arbeta tillsammans med några av de mest dedikerade kollegor i branschen.
Kontakt
I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@jeffersonwells.se alternativt 031 - 61 72 94 alternativt Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se alternativt 031 - 61 72 93.
Vi intervjuar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!