Ledigt uppdrag som Operativ inköpare

Ledigt uppdrag som Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en operativ inköpare till ett ca 6 månader långt uppdrag hos en av våra kunder i Malmö/ Lund-regionen. Som operativ inköpare arbetar du med planering och inköp av material, där du ansvarar för hela processen från inköp och ordererkännande till avrop, leverans och betalning.

Dina arbetsuppgifter

I dina uppgifter som operativ inköpare ingår att skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris då avtal saknas, att avropa gods och att föra en daglig dialog med produktion, lager och leverantörer gällande behov och tillgången på material. Du förväntas ha koll på hela flödet och leveransbevaka beställda varor samt kontrollera att de levereras med avtalad kvalitet, specifikationer och pris. Du hanterar även eventuella reklamationer vid exempelvis felaktigt, skadat eller försvunnet gods. För att alla berörda avdelningar ska få den information de behöver så ligger det på dig att uppdatera affärssystem med nivåer, ledtider, leveranstider, pris etc.

Vi söker dig

Du har eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik och några års erfarenhet av likvärdigt arbete. Det är en klar fördel om du har goda kunskaper inom ett eller flera affärssystem (gärna SAP), Microsoft Office-paketet, samt en i övrigt god datorvana. Du bör vara affärsinriktad, driven, strukturerad, lyhörd och resultatorienterad samt ha en god kommunikativ förmåga. Ett annat krav är att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom du väntas ha regelbunden kontakt med både nationella och internationella leverantörer.

I rollen som inköpare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och du är duktig på att planera samt driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Du är en praktisk och företagsam person som får saker gjorda istället för att skjuta upp dem. För att trivas i rollen krävs det att du gillar att ha ett högt tempo i ditt arbete. Som person är du uppmärksam och försöker ligga steget före.

Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2021
  • Ansök senast: 27 september 2021

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024