Ledigt uppdrag som Redovisningsekonom i Kristianstad

Ledigt uppdrag som Redovisningsekonom i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Jefferson Wells dig som vill ta dig an ett 3 - 6 månader långt uppdrag som redovisningsekonom hos en av våra kunder i Kristianstad. Söker du en omväxlande och verksamhetsnära roll i ett företag som bidrar till samhällsnytta? Då kan detta uppdrag vara något för dig.

Det här är ett konsultuppdrag (du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare) där vår kund önskar start så snart som möjligt och sedan är det tänkt att uppdraget varar i 3 - 6 månader. Uppdraget är på heltid och man ser gärna att vår konsult arbetar på plats på kontoret i Kristianstad.

Rollen som Redovisningsekonom

I den här rollen kommer du bl.a. arbeta med att boka och stämma av bankinbetalningar, kontera och kontrollera utläggsredovisningar, dra ut och stämma av lönefiler, arbeta med löpande redovisning, månadsavstämningar, månads- och årsbokslut och övrigt förekommande uppgifter inom ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta på ett svenskt medelstort företag och tillhöra ett gäng trevliga och engagerade kollegor som till stor del också är nya på företaget vilket gör att det finns stora möjligheter för den som vill att vara med och forma sin egen tjänst och arbetet och processerna i stort.

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med hela flödet på en ekonomiavdelning i ett mellanstort företag. Vidare ser vi gärna att du har et par års erfarenhet av att arbeta självständigt med redovisning och att du snarare triggas av, än räds, att arbetsfördelningen och alla processer inte är på plats än. Som person har du en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att hugga i och göra ett bra jobb.

Vi söker dig som

* har eftergymnasialutbildning med inriktning ekonomi
* har arbetat självständigt med redovisning i en liknande roll tidigare
* har goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
* god kunskap inom affärssystem exempelvis Hogia, Briljant, Fortnox
* har goda kunskaper i Excel
* är driven och engagerad
* är prestigelös och van att arbeta självständigt

Sök tjänsten idag!

Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024