Lednings- och marknadsassistent till ProfilGruppen

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För ProfilGruppens räkning söker vi en assistent med erfarenhet av koordinering och kommunikation.

Som assistent hos ProfilGruppen kommer du främst att arbeta med att assistera ledningen och koordinera olika typer av administrativa arbetsuppgifter inom bolaget. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bokningar, rapportering och hantering av muntlig och skriftlig intern kommunikation. Vidare kommer du även att jobba med att samordna utskick för bolagets ledning samt ansvara för pressreleaser.

Rollen kommer att hantera diverse kommunikationsuppgifter, såsom arbete med hemsidan och annonsering. Vid större företagsaktiviteter och arrangemang är du en viktig koordinator kring både bokningar av lokaler samt mottagning av besök.

Hos ProfilGruppen får du chansen att fortsätta att utveckla din muntliga och skriftliga kommunikation samt växa med ansvar och få möjlighet att skapa goda relationer internt inom bolaget.

Uppdraget är en direktrekrytering till ProfilGruppen!

Din profil

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administration och kommunikation. Du är van att arbeta som spindeln i nätet och fungerar bra i större bolag med varierande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har vana ifrån reception/växel i någon form samt känner dig trygg med att arbeta i varierande IT-system, utmärkta kunskaper i Officepaketet är ett krav. Du har även god förståelse för hur du hanterar och arbetar med sekretessrelaterade arbetsfrågor. Din engelska är flytande i tal och skrift och eventuella tyskakunskaper är klart meriterande. Kunskaper i Wordpress är också önskvärt.

Som person är du serviceinriktad samt trivs med att ha kontakt med människor. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, gillar att arbeta i ett högt tempo samt trivs med att ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Du har förmågan att kunna prioritera och strukturera ditt arbetssätt samt är stresstålig.

Vidare söker vi även dig som är självständig, driven och gillar utveckling. I grund och botten brinner du för service samt bör du även vara handlingskraftig, flexibel och nyfiken. Du gillar att söka information, skaffa koll samt hålla dig uppdaterad kring företagsinformation och branschnyheter.

Start: I oktober/november
Arbetsplats: I trevliga lokaler på huvudkontoret i Åseda
Arbetstid/omfattning: Heltid och dagtid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!

Om oss

Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Om kunden

ProfilGruppen utvecklar och tillverkar kundanpassade profiler och komponenter i aluminium och ungefär hälften av produktionen går på export. Företaget omsatte 730 miljoner kronor förra året och har cirka 350 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 augusti 2014

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


22 november 2024

Marknadsassistent - Horseonline.se

Marknadsassistent - Horseonline.se

1 november 2024

Marknadskoordinator till Move

Marknadskoordinator till Move

15 november 2024

Content Creator till Karlstad

Content Creator till Karlstad

15 november 2024