Ledningsadministratör

Arbetsbeskrivning

HSB Sydost är ett kooperativt
bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation!


Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft
och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 120
medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län.
Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och
Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi
brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare
hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!



Vi på HSB Sydost erbjuder en tjänst där du får möjlighet att jobba med administrativa uppgifter av varierad karaktär.

Arbetsuppgifter:
Som ledningsadministratör arbetar du nära och som ett stöd till VD och vid behov övriga i ledningsgruppen. I dina arbetsuppgifter ingår att utföra förberedelser inför exempelvis föreningsstämma HSB Sydost, styrelse HSB Sydost och till valberedningen. Förberedelser och de administrativa uppgifterna består bland annat av planering, kallelser, föra protokoll och ta fram handlingar. Vidare har du en aktiv roll i byggandestyrelsen och för byggandeföreningar där du ansvarar för handlingar, avtal och protokoll. Som ledningsadministratör har du också en viktig roll som administrativt ansvarig för dotterbolag inom koncernen samt att du ansvarar över större sammankomster och möteslokalen

Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som ledningsadministratör tror vi att du har följande kvalifikationer:
* har goda kunskaper i och erfarenhet av Officepaketet
* har goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt
* är noggrann och kvalitetsmedveten, med förmåga att prioritera
* har förmåga att jobba såväl självständigt som samverka med andra

Egenskaper:
För att trivas i den här rollen tror vi att du är en engagerad person med ett prestigelöst och positivt förhållningssätt. Du har också lätt för att skapa goda relationer och har en stark kommunikativ förmåga. Vidare är du stresstålig med en god portion tålamod och kan hantera att ha mycket på gång samtidigt

Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på 75 % med möjlighet till eventuell utökning. Placeringsort är Växjö. Urval sker löpande och tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta VD Jörgen Abrahamsson, tel. 010-451 31 71

Välkommen med din ansökan senast den 30 2016

Kontaktpersoner på detta företaget

Driftledare Lön Julia Rofors
010- 442 36 31
HR generalist Cecilia Lindh
(+46) 104513169
HR specialist Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Driftledare Fservice Blekinge Mårten Lindquist
(+46) 104513127
Personalchef Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Personalchef Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Verksamhetschef hyresfastigheter Håkan Claesson
(+46) 104513057
Driftledare Adm förvaltning Cecilia Krantz
(+46) 10 451 31 55
Verksamhetschef BRF Förvaltning Lisa Österbladh
(+46) 10-451 30 07
Driftledare Fservice Blekinge Mårten Lindquist
(+46) 010-451 31 27

Sammanfattning

Besöksadress

Klostergatan 24, 55317 Jönköping
None

Postadress

Box 628
Jönköping, 55118

Liknande jobb


Transport Logistics Administrator

Transport Logistics Administrator

9 januari 2025

Administratör

Administratör

8 januari 2025

Assistant (756083)

Assistant (756083)

8 januari 2025

Samordnare lösöre

Samordnare lösöre

8 januari 2025