Ledningsassistent

Arbetsbeskrivning

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter konsulttjänster samt lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Vi söker en person som brinner för administration och att skapa struktur och ordning. Vår ledningsassistent Sofia kommer gå på föräldraledighet i maj och cirka ett år framåt och vi söker därför hennes vikarie.

Arbetsuppgifter
? Du är personen som ser till att verksamheten i Stockholm fungerar optimalt ur ett planeringsperspektiv
? Administrativa och planerande arbetsuppgifter åt samtliga i ledningsgruppen
? Planering av möten för ledningsgruppen, försäljningsavdelningen och övriga externa möten
? Du kommer skriva agendor och sammanfatta mötesprotokoll
? Planering av övriga personalaktiviteter på distriktet
? Du kommer även vara ansvarig för Stockholmsmagasinet som utkommer fyra gånger per år


Din Profil
Du tycker om att skapa struktur och ordning på din arbetsplats. Du är noggrann och har förmågan se detaljer. För dig är det självklart att kavla upp armarna och vara behjälplig där det behövs. Vidare har du mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
Det är meriterande om du har arbetat i verktyget Questback.

Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter ett högt engagemang.

Information & ansökan
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Camilla Jeppsson, HR Business Partner, camilla.jeppsson@dbschenker.com

Din ansökan med CV och personligt brev skickar du in via HR-supporten: www.hrsupporten.se/schenkerab.php senast den 2019-03-10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DB Schenker .
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Visstid 6 mån eller mer
  • Publicerat: 6 februari 2019

Besöksadress

Fagerstagatan 47
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024