Ledningsassistent för internationell kunds räkning

Ledningsassistent för internationell kunds räkning

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en dynamisk och professionell organisation med engagerade medarbetare? Nu söker vi dig som har ett stort intresse för kommunikation och att arbeta med service. Här får du en central roll som gör att verksamheten flyter på. Du fungerar som navet i organisationen och du arbetar nära högsta chefen, ledningsgruppen och styrelsen.

Om rollen
I rollen som Ledningsassistent hos vår kund är ingen dag den andra lik.
Du kommer att arbeta nära högsta chefen och ledningsgruppen. Utöver det arbetar du även med styrelsen. Du kommer att bidra med din kompetens i stort som smått och exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Kalenderhantering, reseplanering och kommunikation
• Ansvara för årshjulet av ledningsgruppsmöten - inbjudningar, agendor etc.
• Ta fram och skicka ut material till styrelsen i samråd med chefsjurist
• Planera och arrangera diverse möten och presentationer
• Ha externa kontakter med internationella parter

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Ledningsassistent ser vi att du har minst tre års erfarenhet av liknande tjänst gärna i en internationell miljö. Har du erfarenhet från Myndighet och/eller finansiell sektor är det meriterande men inget krav. Du behöver vara en skicklig kommunikatör både på svenska och engelska och du har även mycket goda kunskaper i Officepaketet, system och ny teknik generellt. Vidare ställs krav på noggrannhet samt god prioriterings- och planeringsförmåga.

Det viktigaste av allt är din personlighet och att du har ett gott självledarskap med en egen drivkraft att lösa uppkomna situationer. Du behöver vara prestigelös och gilla att arbeta i en snabbrörlig kontext och att hantera frågor och uppgifter av mer eller mindre komplex karaktär.

Som person är du engagerad och handlingskraftig och behåller lugnet även i nya situationer. Vi förutsätter att du håller en hög integritet och är van att hantera konfidentiell information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024