Ledningsassistent till affärsområdet Advisory på PwC

Arbetsbeskrivning

Det här är ett konsultuppdrag via The Pace på sex månader med ambition att tjänsten ska övergå i en tillsvidareanställning hos kund efter uppdragsperioden. Plats för uppdraget är i PwCs inbjudande lokaler på Torsgatan 21 i Stockholm. Förväntad start för uppdraget är så snart som möjligt.

Ditt uppdrag

Som ledningsassistent kommer du vara Business Unit-ledarens högra hand och ditt uppdrag blir att självständigt, initiativrikt och med hög integritet stötta i uppdrag genom att strukturera hens vardag, mötesplanering och ta fram underlag i olika frågor. Du kommer även agera administrativt stöd till partners, ledningsgrupp inom Advisory samt konsulter på avdelningen.

I dina arbetsuppgifter som ledningsassistent på PwC ingår att samordna, ta fram dokumentation, att aktivt delta vid ledningsgruppsmöten, skriva mötesprotokoll, ta samt följa upp actions och säkerställa att underlag, rapporter och administrativt arbete/stöd till övriga affärsområden löper på. Du kommer ta del av såväl den strategiska som operativa agendan. Du kommer att tillhöra Advisorys admingruppering och jobba tätt tillsammans med dina kollegor i gruppen.

Exempel på arbetsuppgifter:

Kalenderhantering
Mailhantering och korrespondens
Förbereda och ta fram material och underlag inför möten
Årsplanering med möten, projekt etc.
Vara delaktig på möten och föra protokoll
Driva in och följa upp actions och beslut från möten


Din bakgrund

Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet i rollen som ledningsassistent eller motsvarande. Du har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska. Du har mycket goda IT-kunskaper och du kan hantera samtliga delar i Google Workspace och/eller Office-paketet.



För att lyckas i rollen som ledningsassistent på PwC är du flexibel och van att koordinera många arbetsuppgifter samtidigt. Din viktigaste egenskap är att du är serviceorienterad – ditt fokus ligger i att underlätta vardagen för dem du supporterar och du ligger alltid tre steg före. Du har förmåga att prioritera samt omprioritera vid förändringar som sker i vardagen. Arbetet kräver att du är noggrann, har god organisationsförmåga och att du arbetar lösningsorienterat. Du ska ha god förståelse kring företagets affärsplan och arbeta för att gemensamt nå målen samt ha ett affärsstrategiskt tänk och kunna fatta egna beslut.

Om PwC och affärsområdet Advisory

Ser du lösningar, där andra ser problem? Det gör vi med! På PwC drivs vi av att använda vår uppfinningsförmåga, erfarenhet och den senaste teknologin för att skapa mervärde för våra kunder. Drivet och glöden finns hos alla som jobbar hos oss. Vi kallar det inställning. Den som löser komplexa utmaningar, utvecklar företag och har en positiv påverkan på samhället. Om du har rätt inställning, har vi tusentals möjligheter att bidra till en bättre morgondag.

Inom Advisory ryms fyra Business Units: Consulting, Deals, Risk Advisory och Legal, som erbjuder lösningar till företag och organisationer som står inför komplexa utmaningar och förändringsprocesser. I vår affär ingår rådgivning i samband med transformationer av olika slag, vid förvärv, fusioner, avyttringar och andra företagstransaktioner samt avseende riskhantering och regelefterlevnad. Vi är också rådgivare inom affärsjuridik, företags- och fastighetstransaktioner samt avtals- och bolagsrätt. Till affärsområdet hör vårt Experience Center där vi jobbar agilt och i kreativa miljöer, tillsammans med kunderna, för att på ett effektivt sätt gå från idé och koncept till prototyp.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Affärsområdeschef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 8 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024