Ledningsassistent till Exportkreditnämnden

Ledningsassistent till Exportkreditnämnden

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en dynamisk och professionell organisation med engagerade medarbetare som brinner för export och finansiering? Nu söker vi dig som har ett stort intresse för kommunikation och att arbeta med service. Här får du en central roll som gör att verksamheten flyter på. Du fungerar som navet i organisationen och du arbetar nära generaldirektören, ledningsgruppen och styrelsen. Låter det som en roll för dig? Läs då gärna mer om innehåll i tjänsten nedan.

Hur ser en vanlig dag ut?
I rollen som Ledningsassistent på Exportkreditnämnden är ingen dag den andra lik. Du kommer att arbeta nära vår generaldirektör och ledningsgruppen som består av åtta personer. Utöver det arbetar du även med styrelsen. Du kommer att bidra med din kompetens i stort som smått och exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Stödja generaldirektören med kalenderhantering, reseplanering och kommunikation
• Ansvara för årshjulet av ledningsgruppsmöten - inbjudningar, agendor etc.
• Ta fram och skicka ut material till styrelsen i samråd med chefsjurist
• Planera och arrangera diverse möten och presentationer
• Ha externa kontakter med bland annat internationella banker, exportföretag och ambassader
• Travel manager för EKN

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Ledningsassistent ser vi att du har minst tre års erfarenhet av liknande tjänst gärna i en internationell miljö. Vi värdesätter erfarenhet från myndighet och/eller finansiell sektor men det är inget krav. Du behöver vara en skicklig kommunikatör både på svenska och engelska och du har även mycket goda kunskaper i Officepaketet, system och ny teknik generellt. Vidare ställs krav på noggrannhet samt god prioriterings- och planeringsförmåga.

Det viktigaste av allt är din personlighet och att du har ett gott självledarskap med en egen drivkraft att lösa uppkomna situationer. Du behöver vara prestigelös och gilla att arbeta i en snabbrörlig kontext och att hantera frågor och uppgifter av mer eller mindre komplex karaktär.

Som person är du engagerad och handlingskraftig och behåller lugnet även i nya situationer. Vi förutsätter att du håller en hög integritet och är van att hantera konfidentiell information.
Vilka är Exportkreditnämnden?
EKN är en myndighet med uppgift att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö. På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens. Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 150 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler, säkra exportaffärer för svenska företag och att göra svåra marknader tillgängliga.
Om du vill läsa mer om vad Exportkreditnämnden kan erbjuda dig så kan du läsa mer här: https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/ 
Nyfiken på att veta mer?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Anställningen är säkerhetsklassad.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning. Sista ansökningsdag är 11 november 2022, intervjuer kommer att göras löpande så tveka inte att höra av dig redan idag.

För mer information eller frågor, kontakta researcher Nina Hallin på nina.hallin@jurek.se alternativt ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på susanne.waering@jurek.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 11 november 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024