OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du gå till jobbet och känna att du bidrar till ett bättre samhälle och smartare välfärd? Är du en administrativ stjärna som sätter service först, gillar struktur, är proffs på hur man bäst förvandlar data till lättbegriplig text och bild och har avancerade boknings- och kalenderkunskaper i outlook, - då vill vi att du söker!
Som ledningsassistent hos oss kommer du jobba nära vår Affärsområdeschef och ledningsgrupp i deras arbete att skapa bästa förutsättningarna för Adda inköpscentral och dess medarbetare att hjälpa offentlig sektor att skapa mesta möjliga nytta för alla Sveriges invånare.
Tjänsten
I rollen kommer du jobba nära vår Affärsområdeschef i hans dagliga arbete, stötta, koordinera och administrera allt från interna möten och konferenser. Till att ta ned, administrera och kommunicera anteckningar och beslut. Vidare kommer du driva olika uppdrag och förbättringar, förvalta befintlig struktur, analysera data och ta fram olika presentationer. Du jobbar också nära övrig ledningsgrupp och ansvarar för gemensamma möten och aktiviteter. Arbetet med kommunikation av olika slag kommer att vara en röd tråd i uppdraget - att samla och sammanställa information från och till olika delar av organisationen och externa parter, delta i planering, tillgängliggöra planer och beslut och annan viktig information på olika sätt och i olika medier.
Vi ser detta som en otrolig viktig tjänst hos oss och du kommer vara placerad på Stockholmskontoret.
Kvalifikationer
- Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet av arbete som assistent till högre befattningar
- En god skribent som kommunicerar professionellt på svenska, i skrift och verbalt
- Goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Powerpoint primärt)
- Mycket god administrativ förmåga
- Serviceinriktad
- Hög diskretion och förståelse för hantering av känslig information
Din profil
För att lyckas i ditt arbete tror vi att du har erfarenhet av en liknande roll sedan innan. Du arbetar strukturerat, effektivt under egen motor och trivs i ett högt tempo där du kan och förväntas ta självständiga beslut. Du är flexibel och problemlösande. Du ser dig själv vara en stark koordinator med en god förmåga att identifiera viktiga detaljer samtidigt som du har helikoptervy. Vidare är du duktig på att hantera flera uppgifter samtidigt och har god förmåga att sätta dig in i nya områden. Att du sedan är en schysst teammedlem och duktig på att interagera med andra ser vi som en självklarhet.
Utöver ovan ser vi också att du delar våra värderingar genom att vara nyfiken, schysst, vass och relevant. Som medarbetare hos Adda uppmuntras du till ständig utveckling och hos oss får du arbetskamrater med stort engagemang för vår vision och uppdrag - att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 februari och vi ser fram emot din ansökan!
Om Adda
Adda-koncernen består av tre bolag och vi är fler än 160 medarbetare på kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på vår www.adda.se (http://www.adda.se)
Adda Inköpscentral är den delen av Adda koncernen som genom ramavtal och dynamiska inköpssystem levererar nytta till alla SKRs medlemmar. Inköpscentralen firade 10 år 2021 och har sedan start befunnit sig i stark utveckling och har en fortsatt mycket snabb tillväxt. Adda Inköpscentral är idag organiserad i olika kategorier och vi arbetar i team oberoende av geografisk placering.
Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är sedan november 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.