OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ambitiös, lösningsorienterad och serviceminded ut i fingerspetsarna? Trivs du som bäst med stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter? Då är du kanske vår nya ledningsgruppsassistent!
OM TJÄNSTEN
Som ledningsgruppsassistent, eller Branch Manager Assistant som rollen också kallas, har du en bred och varierande roll med flera olika ansvarsområden. Du kommer tillhöra den lokala ledningsgruppen på kontoret Stockholm Väst och agerar som stöd till kontorschefen Kajsa Liffner, och ledningsgruppen, i det dagliga arbetet. Som ledningsgruppsassistent är ditt största fokus att underlätta för kontorschefen att planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. Du förväntas med andra ord avlasta i en mängd olika uppgifter i syfte att frigöra tid och möjliggöra att kontorschefen kan prioritera tillgänglighet och närvaro för kontorets ledningsgrupp, operativa medarbetare och Academic Works aktuella fokusområden. Här jobbar du i en fartfylld, ansvarsfull och affärsorienterad miljö där ditt arbete är en viktig del för kontorets, och Academic Works, fortsatta framgång!
Då nuvarande Branch Manager Assistant byter karriärbana och börjar jobba inom IT, söker vi nu hans ersättare. Så här beskriver han rollen och varför han trivs så bra i den:
”Jag har aldrig jobbat på en roligare arbetsplats! Att jobba som Branch Manager Assistant är en rolig och utmanade roll som kräver att man kan hantera flera bollar i luften samtidigt. Med ett tight samarbete med kontorschef och ledningsgrupp får man en djup insyn i hela verksamheten och får vara med och påverka kontorets väg framåt. Det bästa med mitt jobb är att få möjligheten att möta mina grymma kollegor på vårt sprillans nya kontor i Hagastaden varje dag!”
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.
ARBETSUPPGIFTER
- Vara en stöttande funktion gentemot Branch Manager och ledningsgrupp
- Svara på löpande frågor och lösa uppkomna problem som inkommer från medarbetare och kontorsledning
- Ta fram och sammanställa material och presentationer inför interna möten, till exempel Power Point-presentationer
- Självständigt, eller i samarbete med kollegor, driva olika interna projekt
- Arbeta med fakturahantering – attestera fakturor, reseräkningar och dylikt
- Koordinera och boka olika aktiviteter som konferenser, utbildningar, möten och events
- Sammanställa rapporter och uppdatera rutiner, riktlinjer och dokument, samt ta mötesanteckningar
Tjänsten passar dig som trivs med arbetsuppgifter som varierar från högt till lågt, då rollen är en viktig intern servicefunktion som innebär att vara behjälplig där behovet finns!
VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par års tidigare erfarenhet av att arbeta inom service eller administration, och gärna i en koordinerande roll, där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och ha eget ansvar
- Goda kunskaper i samtliga Office-program
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift, då du kommer kommunicera samt skriva material på båda språken
- Har B-körkort
Det är meriterande om du
* Har relevant eftergymnasial utbildning
* Har erfarenhet av analysarbete, att driva projekt och göra presentationer
Du har god samarbetsförmåga och tycker det är både roligt och viktigt att utveckla goda relationer med kollegor och externa kontakter. Då arbetsuppgifterna är av varierande karaktär ställs det krav på ett strukturerat arbetssätt för att bli framgångsrik i rollen. Vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du är flexibel, och att du har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när agendan skiftas och tempot är högt. Vidare är du pålitlig och tar ansvar för din uppgift. Du vågar ta egna initiativ, ser möjligheter där du stöter på hinder och driver ditt eget arbete framåt för att nå önskat resultat!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Start: Från mitten av oktober, eller utifrån överenskommelse
Omfattning: Heltid
Lön: Fast månadslön
Placering: Stockholm Väst, Hagastaden
Vi som driver rekryteringsprocessen
Talent Acquisition Partner Marie Fedeli
Branch Manager Kajsa Liffner
Sök tjänsten genom att klicka på "skicka ansökan". Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under "mina sidor" på din profil.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Information om Academic Work
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231