OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.
Har du erfarenhet av att jobba som handläggare, projektledare eller liknande arbete? Är du strukturerad och initiativtagande och trivs i en varierad roll med erfarenhet från den offentliga sektorn? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!
Beskrivning
Som ledningskoordinator kommer du att vara ett administrativt stöd till kommundirektören och i den rollen fungera lite som spindeln i nätet.
Rollen är serviceminded och självständig och ställer höga krav på integritet och förmåga att på kommundirektörens mandat prioritera och delegera. Det innebär att du kommer att arbeta en hel del operativt och även vara med och stötta i det strategiska arbetet.
Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administrationsansvariga. I rollen kommer du ha ett nära samarbete med kommunledningskontorets ledningsgrupp och du bidrar till ordning och reda, enhetlighet, effektivitet och rättssäkerhet gällande mötes och informationshantering.
Arbetsuppgifter
- Nära stöd till kommundirektören vad gäller samordning och uppföljning.
- Självständigt hantera ärenden på uppdrag av kommundirektör.
- Samordna och administrera olika mötesforum t ex ledningsgruppsmöten, chefsgruppsmöten.
- Se och förstå strategiska och taktiska områden/frågor och stötta i att omsätta dessa operativt.
- Hantering av kommunikations- och samarbetsytor, exempelvis SharePoint.
Kvalifikationer
Du som är intresserad av uppdraget trivs med att ha omväxlande arbetsuppgifter och är en fena på att koordinera och strukturera. Du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
Du behöver vara flexibel, serviceinriktad och trivas med ett högt arbetstempo. Du lägger upp ditt arbete självständigt och tar initiativ till samarbete för att lösa problem och arbetsuppgifter. Du har hög integritet, mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd för de behov av stöd som finns i verksamheten. Du har en god kommunikativ förmåga och vill bidra till att hitta lösningar. I rollen krävs att du har en strategisk höjd, och en förmåga att se samband och helhet men också har ett öga för och är noga med detaljer.
Grundläggande krav för tjänsten:
- Akademisk utbildning inom statsvetenskap, rättskunskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst tre till fem års arbetslivserfarenhet med erfarenhet av administrativ roll inom offentlig förvaltning.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift samt hög läsförståelse.
- Mycket god datorvana och kunskaper inom främst MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.