OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som interim ledningskoordinator utgör man support för kundens chefsjurist, strategi och förändringsledningschef (kommunikation, HR, säkerhet etc.) samt stöd till VD koordinator. Du kommer att självständigt få driva strategiska projekt och uppdrag och hantera chefsjurist och strategi och förändringsledningschefens agenda. I arbetet stöttar du genomförande av bolagets affärsplan och hanterar löpande arbetsuppgifter såsom sammankallande, koordinerande och protokollförande vid vissa möten samt att sammanställa inläsningsmaterial, rapporter och presentationer. Ge högkvalitativt administrativt stöd till ovan nämnda chefer samt deras kalendrar. Du bör ha goda kunskaper kring hur det är att arbeta i en försäkrings- och/eller legal organisation i en större organisation. Du bör även ha stor ekonomisk förståelse på ledningsnivå. På sikt kan du komma att få ta allt större ansvar för olika typer av interna affärsrelaterade utvecklingsprojekt, vilket bidrar till att upprätthålla gott stöd till ledningen.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års arbetserfarenhet som ledningsassistent eller ledningskoordinator. Du har erfarenhet av att driva affärs och verksamhetsutvecklande projekt med goda resultat. Du behöver ha erfarenhet från försäkringsbranschen och/eller advokatbyrå och därmed en god förståelse för dessa typer av verksamheter. För att lyckas i rollen som ledningskoordinator söker vi dig som är lösningsorienterad och som har starkt affärsfokus därför ser vi gärna att du har en bakgrund som konsult.
För att trivas i rollen som ledningsassistent är du en prestigelös person som har förmågan att ta egna initiativ samt är självgående, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du ansvarstagande och en person med sinne för både detaljer och helhet. Du sätter en ära i att lämna ifrån dig kvalitet inom utsatt tid samt att ta arbetsuppgifter i mål. Du arbetar bra självständigt men trivs även i samarbete med andra och bidrar med ditt utåtriktade sätt till att bygga förtroende och relationer.
Vi letar efter en engagerad och driven person som är lösningsorienterad och som har god förmåga att planera, genomföra och följa upp projekt av varierande storlek och karaktär. Du bör kunna arbeta strukturerat, snabbt samt flexibelt och trivas bra i rollen som spindeln i nätet. För att lyckas i rollen krävs att du har en god kommunikativ förmåga samt har lätt för att uttrycka i både tal och skrift på svenska och engelska.
Du erbjuds
En tillsvidareanställning som konsult på Jurek Rekrytering & Bemanning. I detta konsultuppdrag kommer du att arbeta hos vår kund i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas att starta omgående och pågå till årsskiftet med chans till förlängning. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52