Ledningskoordinator till kansli- och juridikenheten

Ledningskoordinator till kansli- och juridikenheten

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Juridik- och kanslienheten är en av fem enheter inom avdelningen Kommunstyrelsens kansli, som även består av arkivenheten, överförmyndarenheten, säkerhetsenheten samt utrednings- och utvecklingsenheten.

Avdelningen Kommunstyrelsens kansli är en av sex avdelningar inom kontoret som ansvarar för övergripande ledning och styrning av Norrköpings kommunkoncern. Övriga avdelningar inom kontoret är kommunikation, ekonomi, digitalisering, näringsliv och HR.

Juridik- och kanslienheten är navet inom Kommunstyrelsens kontor vad gäller kvalitetssäkring av beredningsprocessen för både tjänstepersonsorganisationen och den politiska beredningen, vilket innefattar ärenden som berör hela kommunkoncernen.

ARBETSBESKRIVNING

Vill du arbeta i en spännande tjänst med många kontaktytor och stort fokus på kvalitet, utveckling och service?

Just nu söker vi en engagerad och initiativrik ledningskoordinator till vårt team på juridik- och kanslienheten.

Som ledningskoordinator arbetar du självständig och tillsammans med andra kollegor arbetar med mycket varierande uppgifter och där du stöttar kommundirektör och biträdande kommundirektör i en komplex vardag. Det är en viktig roll där du bidrar till god struktur och effektivitet för direktörerna.

Rollen är bred och i dina arbetsuppgifter ingår bland annat administration i form av att ta fram PM, underlag, skriva protokoll, planera och förbereda möten, hantera fakturor och inkommen post, koordinera kontakter och framställa faktaunderlag, presentationer och digitala enkäter mm.

Du har en mycket viktig roll för att verksamheten ska fungera. Du bidrar till en stabil framdrift.

Rollen ställer höga krav på administrativ kompetens och service. Du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt samt har en hög integritet.

I rollen som ledningskoordinator förväntas du att vara proaktiv och ligga steget före för att kunna se och prioritera vad som behöver göras för att underlätta direktörernas dagliga arbete. Du tar även ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de blir slutförda i tid och med noggrannhet

DIN PROFIL

Du har hög integritet och är kvalitetsmedveten samt har lätt för att anpassa dig efter skiftande förutsättningar och behov. Visst arbete utanför kontorstid förekommer. Du arbetar systematiskt, strukturerat och har ett brett perspektiv på verksamheten. Du är prestigelös och trivs med och är van vid att ge kvalificerat chefsstöd. Det är självklart för dig att ge bra service.

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning och har kunskaper om kommunal- och förvaltningsrätt. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om, och förståelse för, den kommunala beslutsprocessen.

Du har en gedigen erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter med fokus på service. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Du förstår komplicerade språkliga underlag och producerar dokument av hög kvalitet med ett enkelt och lättbegripligt språk.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.

Om du blir aktuell för tjänsten kommer du att genomgå en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen innan anställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Zetterstrand, enhetschef, 011-15 27 26 eller Katarina Nyqvist, rekryteringsspecialist, 011-15 30 10.

Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 13 mars.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024