OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
För invånarna, på uppdrag av politiken och i samverkan med andra driver vi utveckling enligt Gröna Kronoberg, vår regionala utvecklingsstrategi.
ARBETSUPPGIFTER
Som ledningskoordinator på regional utveckling utgör du navet i arbetet med att stödja förvaltningens behov av samordning, planering och uppföljning.
Du svarar direkt och mot verksamhetschefen för verksamhetsstöd och utgör även ett administrativt stöd i din roll. Tjänsten som ledningskoordinator ställer höga krav på att självständigt och med stor noggrannhet planera och driva förvaltningens olika stödprocesser under verksamhetsåret.
Rollen är inriktad på förvaltningens stöd kopplat till verksamhet, uppdrag och ärendeberedning. Tjänsten ställer höga krav på att i dialog och samverkan med andra sammanställa och skriva underlag till delårs och årsredovisningar, internkontroll, återrapporteringar till olika myndigheter m m.
Vidare kommer ledningskoordinatorn i samarbete med verksamhetschefen ansvara för hela ärendeberedningsprocessen till förvaltningens politiska nämnder.
Tjänsten kräver goda kunskaper i att hantera svenska och engelska i både tal och skrift.
I tjänsten ingår att samordna olika former av samverkan som förvaltningen har med länets aktörer såsom chefsnätverk och högnivåmöten.
Tjänsten ställer höga krav på samarbetsförmåga och att upparbeta goda relationer till såväl politik som chefer och medarbetare.
KVALIFIKATIONER
• akademisk utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet
• goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• självständigt kunna driva och leda administrativa processer med stor noggrannhet
erfarenhet av att hantera administrativa stödsystem
Meriterande är om du har erfarenhet av:
processledning, förändrings- och utvecklingsarbete
arbete i systemstödet Stratsys
arbetat nära politiken i en politiskt styrd organisation
För att trivas hos oss bör du vara självständig, ansvarstagande och ha en förmåga att ta egna initiativ. Du är prestigelös och har god samarbetsförmåga.
Du är kommunikativ då du kommer att arbeta med många olika kontakter både internt och externt. Tjänsten ställer höga krav på samarbetsförmåga och att upparbeta goda relationer till såväl politik som chefer och medarbetare.
Andra viktiga egenskaper för tjänsten är förmågan att parallellt arbeta med flera frågor och processer och du trivs med att ibland arbeta ensam men lika ofta vara en i laget.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Sara Nilsson
0470-58 30 85