OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos Uppsalahem och Studentstaden har var sjätte Uppsalabo sitt hem. Vi äger och förvaltar 15 500 bostäder, varav cirka 3 300 är studentbostäder hos Studentstaden. Idag bygger vi näst flest nya bostäder i Sverige, cirka 500 hyresrätter om året. Uppsalahemkoncernen har 280 anställda inom ett fyrtiotal olika yrken och alla medarbetare arbetar för kundens bästa. Vi är serviceinriktade och affärsmässiga då vi möter kund, kollegor och andra samarbetspartners. Tillsammans bidrar vi till ett levande Uppsala.
Om tjänsten
Som ledningskoordinator ansvarar du för koordineringen kring Uppsalahems bolags-, styrelse- och ledningsarbete. Du assisterar vd med alltifrån externa kontakter till att vara involverad i fortlöpande frågeställningar i vd: s vardag. Du får stor inblick och delaktighet i det som står högst på agendan och är spindeln i nätet mellan olika funktioner.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Bolagsadministration, t.ex. bolagsstämmor, bolagsordningar, bolagsverket.
• Styrelse- & ledningskoordinering, t.ex. föredragningslistor, kallelser, handlingar, protokoll, kommunikation/information.
• Vd-stöd, t.ex. interninformation, fasta telefonlinjen, utredningar och uppdrag.
• Arkiv- och dokumenthantering, t.ex. rutiner och riktlinjer, interna utbildningar, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, gallring, arkivbeskrivning, och uppdatering av dokumenthanteringsplan, utveckling av diariet och e-arkivering.
• Kontakt med kommunen samt interna och externa samarbetspartners.
Din profil
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, gärna från en stor organisation. I den här rollen kommer ditt noggranna och strukturerade arbetssätt falla väl på plats och eftersom arbetsbelastningen kan vara riktigt hög är det viktigt att du har lätt för att prioritera. För att lyckas i rollen som ledningskoordinator bör du både ha hög stresströskel och trivas i att arbeta både högt och lågt.
Som person är du lugn och trygg i dig själv och du drivs av att underlätta och bidra till verksamheten genom service och support. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och vill alltid leverera med mycket hög kvalitet. Som person är du serviceinriktad och en god kommunikatör som med lätthet uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt. Erfarenhet av arkiv- och dokumenthantering är mycket meriterande, likaså goda kunskaper i engelska.
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta gärna VD Stefan Sandberg, eller HR- Chef Anna-Lena Lehto,. Urval och intervjuer kommer att ske löpande därför tar vi gärna tar emot ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan dock senast 2017-01-30.
Vi erbjuder
Ett arbete i en av Sveriges mest expansiva regioner. Själva tycker vi att Uppsalahem är ett lagom stort företag, litet nog för att präglas av en vi-anda och stort nog för att vara en viktig aktör i bostadsbranschens utveckling. Vi bygger och förnyar bostäder i kombination med att vara en aktiv kundnära bostadsförvaltare. I vår utveckling av Uppsalas stadsmiljö har vi stort fokus på miljö- och energifrågor och modern teknik. Vårt arbetsgivarvarumärke präglas av att kompetens och talanger utvecklas.