Ledningssamordnare

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen är en statlig myndighet med en bred verksamhet som rör socialtjänst, funktionshindersfrågor och hälso- och sjukvård. Större delen av myndighetens verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.

Tjänsten är placerad på avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen har ansvaret för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet och årsredovisning. Ekonomi- och budgetfrågor, stöd vid inköp och upphandling, personalfrågor, IT, säkerhetsfrågor, registratur och arkiv samt intern service och lokaler ligger också på avdelningen. Avdelningen ansvarar för myndighetens ledningssystem som är certifierat enligt fyra ISO-standarder.

Då vår nuvarande ledningssamordnare går vidare till nya arbetsuppgifter inom myndigheten söker vi nu hennes ersättare, vars huvuduppgift blir att samordna avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning samt att stödja avdelningschefen i arbetet med verksamhetsstyrning.

Vi söker dig som vill arbeta med att

• samordna avdelningens verksamhetsplanering på ett smidigt och strukturerat sätt så att verksamhetsplanen blir begriplig, hanterbar och meningsfull
• säkerställa att avdelningens arbete är samordnat med övriga avdelningar
• koordinera verksamhetsstyrning genom myndighetens ledningssystem
• delta i utvecklingen av ledningssystem
• stödja avdelningschefens styrning av avdelningen
• delta i utvecklingsprojekt
• delta som avdelningens representant i ett nätverk med ledningssamordnare från myndighetens övriga avdelningar.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att genomföra riskanalyser, samordna underlag till och från enheterna, göra analyser för prioriteringar och resursplanering, samordna arbete med avdelningens arbetsmiljöplan. Du kommer även att följa upp mål och risker inklusive analyser av ekonomi, arbetsmiljö, miljö samt informationssäkerhet. Organisatoriskt är du placerad direkt under avdelningschefen. 

Kvalifikationskrav

• Akademisk examen inom ekonomi, statskunskap eller motsvarande.
• Erfarenhet av arbete med mål- och resultatstyrning inklusive riskanalys i en större organisation.
• Goda kunskaper i Office-paketet.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver vidare att du är service- och lösningsorienterad, effektiv, noggrann, självständig och strukturerad. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har

• erfarenhet av statlig förvaltning
• relevant utbildning i mål- och resultatstyrning
• erfarenhet av arbete med samordning och uppföljning från statlig myndighet.

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på socialstyrelsen.se.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 februari 2017, via vår hemsida www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-3594/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner

Tomas Hedlund
Avdelningschef
075-247 30 70

Petra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47

Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024