OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till avdelningen för kunskapsstyrning för socialtjänsten söker vi en ledningssamordnare. Din huvuduppgift blir att samordna avdelningens verksamhetsstyrning genom verksam-hetsplanering och regelbunden uppföljning. Ledningssamordnaren utgör ett stöd för avdelningschefen för att planera strategiska möten och bereda underlag. I rollen är du aktiv inom myndighetens olika nätverk kring dessa frågor och utgör en kontaktpunkt mellan avdelningarna. Organisatoriskt är du placerad direkt under avdelningschefen på dennes stab.
Avdelningen har idag sex enheter och ansvararar bland annat för att ge kunskapsstöd till socialtjänsten, ta fram stöd för implementering, digitalisering och en utvecklad e-hälsa inom kommuner och landsting. Avdelningen bedriver också forskning kring effekter av insatser inom socialtjänsten och ansvarar för Socialstyrelsens kunskapscentra för ensam-kommande barn.
Vi söker dig som vill
• koordinera verksamhetsstyrning genom myndighetens ledningssystem
• säkerställa att avdelningens arbete är samordnat med övriga avdelningar
• samordna avdelningens verksamhetsplanering
• stödja avdelningschefens styrning av avdelningen och samordna och stödja avdel-ningsledningen i sitt utvecklingsarbete
• delta i eller driva utvecklingsprojekt inom avdelningen.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att aktivt driva avdelningens samverkan med andra avdelningar avseende bland annat verksamhetsplanering och uppföljning, genomföra riskanalyser, samordna underlag till och från enheterna, förbereda och stödja analyser vid prioriteringar och resursplanering. Du samordnar och följer upp administrationen av avdelningens regeringsuppdrag och bidrar i arbetet med årsredovisningar samt samordnar och sammanställer avdelningens budgetunderlag.
Vi söker dig som har
• Akademisk utbildning som vi finner relevant
• Erfarenhet av arbete med mål- och resultatstyrning
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
För att lyckas i uppdraget krävs att du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer. Rollen kräver vidare att du är service- och lösningsorienterad, effektiv, självständig och strukturerad. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• Erfarenhet av arbete med förvaltning, samordning och uppföljning
• Erfarenhet av projektledning
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidare anställning med provanställning under 6 månader med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mång-fald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2020-03-15. Ansök genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1 –7554/2020. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta avdelningschef Jenny Rehnman. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin. Fackliga företrädare är Rose-Marie Nylander för SACO, Åsa-Britt Edoff för ST samt Magnus Göransson för Vårdförbundet. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055