OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ledningssekreterare som vill bli en del av ett team där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra.
Ekonomi och kvalitetsutveckling (EKU) är en del av socialkontorets centrala stab. Huvuduppdraget är att leda utvecklingen av förvaltningens ekonomi- och kvalitetsstyrningsarbete för att nå kommunens, socialnämndens och förvaltningens uppsatta mål. Perspektiven kund och medborgare, ständiga förbättringar och helhet är centrala i arbetet. EKU ger stöd och support till socialkontorets samtliga verksamheter samt driver arbetet i riktning mot effektiva processer.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ledningssekreterare ingår du i förvaltningens stab och du ansvarar för att ge ett kvalificerat administrativt stöd till socialförvaltningens chefcontroller. Rollen ansvarar för att i samarbete med chefcontroller skapa en samordningsstruktur kring EKUs ärenden. Detta inkluderar ärenden som rör nämnd, ledningsgrupp, facklig samverkan och även samarbeten med andra förvaltningar eller myndigheter.
Du kommer att vara sekreterare och föra anteckningar och protokoll när Rådet för förebyggande av funktionshinder (RÅFF) och Kommunala pensionärsrådet (KPR) sammanträder.
Du är med i processen från det att ärendet uppkommer till och med att beslutet expedierats. I det ingår också administrativa uppgifter som lokal- och mötesbokningar samt fikabeställningar.
Du kommer också att delta när förvaltningens styrgrupp för utveckling sammanträder. Du kommer att ansvara för att föra mötesanteckningar under sammanträdet samt delta i ärendeberedningar inför och efter sammanträdet.
Vidare kommer du att jobba med löpande administrativa arbetsuppgifter såsom mötesadministration, samt viss postöppning, diarieföring och arkivering. Du kan också komma att tilldelas andra utrednings- eller samordningsuppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och har erfarenhet av den organisatoriska rollen i ledningsstöd. Har du utbildning inom området administration ser vi det som meriterande. Har du dessutom erfarenhet föra protokoll vid sammanträden ser vi det också som meriterande.
I rollen behöver du ha en kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och är trygg med att använda dig av digitala verktyg för att kunna planera och hålla i moderna digitala möten och workshop.
Som person är du trygg med att självständigt driva ditt eget arbete framåt. Du är duktig på att kunna planera och strukturera upp ditt arbete samt ha förmågan att kunna ha många bollar i luften samtidigt. Du trivs i en roll att arbeta med service och att arbeta i team.
ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.
Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00