OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att vara spindeln i nätet och ha koll på läget? Vill du bidra till hälsa och vård i världsklass och göra skillnad för Östergötlands medborgare? Då kanske du är den vi söker!
Ledningssekreterarna inom Hälso- och sjukvårdens stab arbetar med olika administrativa uppgifter.
Enheten består av 12 personer som ska leverera ett jämlikt administrativt stöd till våra 11 centrum samt verksamheterna inom staben. Den person vi nu söker kommer huvudsakligen att stötta stabens verksamheter.
Hälso- och sjukvårdens stab ger strategiskt och administrativt stöd till hälso- och sjukvårdens verksamheter. Staben stöttar chefer på alla nivåer och ska skapa förutsättningar att genomföra beslut och nå verksamhetens mål. Cirka 420 medarbetare är organiserade i staben och arbetar inom områdena ekonomi, HR, verksamhetsutveckling, medicinteknik och administrativt ledningsstöd.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ledningssekreterare ansvarar du för att ge ett kvalificerat administrativt stöd och god service till chefer och medarbetare huvudsakligen inom stabens verksamheter. Ditt huvuduppdrag består av administrativa arbetsuppgifter såsom personaladministration i Heroma, hantering av fakturor, bokningar/beställningar och diarieföring. Andra förekommande uppdrag kan vara IT-resurs, arkivering, avvikelsehantering, HR-administration, utbildningsadministration, skapa/administrera enkäter och webredigering.
I ditt arbete ingår också att initiera och driva/delta i kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området.
Utbildning och erfarenhet
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning men gärna vidareutbildning med inriktning på administration, IT eller liknande.
Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med administration där ordning och struktur tillsammans med en hög servicenivå är ett krav.
Tjänsten kräver goda kunskaper i systemen Heroma och Unit4Business samt Officepaketet och vi ser gärna att du har vana att lära dig nya IT-system.
Personliga egenskaper
Du är tydligt serviceinriktad - du vill hjälpa till och sätter en stolthet i att göra andra nöjda. Du är strukturerad, självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och slutför det du påbörjat. Du har också förmåga att samarbeta och att vara flexibel och tänka om när det behövs.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.