Ledningsstöd

Ledningsstöd

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. 

Vi kan erbjuda ett spännande, intressant och roligt jobb och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi är engagerade och har varierande arbetsuppgifter. 

Vårt mål är att medarbetarna ska utvecklas och vi samarbetar för att ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. 

Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid.

Ditt framtida arbete

Avdelning Ekonomi har en viktig roll i myndighetens styrning och uppföljning inom ekonomi-, inköps- och lokalområdet.

Avdelningen är organiserad i tre enheter och har totalt ca 50 medarbetare; 

Controllerenheten 


• Vi driver, utvecklar och samordnar myndighetens ekonomistyrning och rapportering. Vi ansvarar även för myndighetens avgiftssättning, redovisning och leverantörsfakturahantering.

Inköpsenheten 


• Vi ansvarar för Transportstyrelsens upphandlingsverksamhet, inköpsprocess, avtalsregister och juridisk kunskap inom området. Vi finns till för att stötta myndighetens alla verksamheter i inköpsfrågor, såsom upphandling, avrop, direktupphandlingar samt inköpsavtal.

Lokalförsörjningsenheten


• Vi ansvarar för myndighetens lokalförsörjning, genomför lokalprojekt och utför arbetsplatsservice och vaktmästeri. Enheten utför beställningar av varor och tjänster inom kontorsarbetsplatsen och hanterar operativa delar inom säkerhet och brandskydd.

Avdelningens mål är att vara en professionell aktör med stort förtroende. För att lyckas med det arbetar vi utifrån den gemensamt framtagna agendan ”genom samarbete, tillit, nytänkande och tydlighet skapar vi mervärde och arbetsglädje”.

Nu söker vi en person som ska fungera som stöd till avdelningsdirektören samt  avdelningens ledningsgrupp med olika administrativa arbetsuppgifter samt självständigt driva vissa aktiviteter inom avdelningen. Du kommer att vara placerad i Norrköping och rapportera till avdelningschefen. 

Dina framtida arbetsuppgifter


• samordna avdelningsgemensamma frågor i stort, exempelvis inkommande remisser och uppdrag till avdelningen
• stötta avdelningschefen i det administrativa arbetet, exempelvis hantera mötesbokningar, ta fram presentationsmaterial, hantera registerutdrag m.m.
• stötta enhetscheferna med administrativt arbete i aktuella frågor, exempelvis uppföljningar, arbetsmiljöfrågor och rekryteringar
• driva uppdrag av varierande art för avdelningen, alternativt för en enhet. 

Du måste ha


• lämplig eftergymnasial utbildning (minst 2 år) inom något av avdelningens områden (ekonomi, lokalförsörjning, inköp)
• minst 6 månaders erfarenhet av motsvarande eller liknande arbetsuppgifter (administrativa uppgifter) de senaste 5 åren
• god datorvana och goda kunskaper i Office paketet. 

Det är meriterande om du också har


• erfarenhet av arbete inom ekonomisystemet Agresso
• erfarenhet av arbete i lönesystemet Primula
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna statlig myndighet.

Vi vill att du 


• är strukturerad
• är flexibel
• kan arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt
• har gott omdöme och hög integritet
• kan arbeta självständigt
• har god lösningsförmåga
• är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tidsbegränsad på 6  månader med möjlighet till förlängning med placering i Norrköping. Vi vill att du börjar så snart som möjligt.

Du är välkommen att kontakta Tf enhetschef inköpsenheten Kristina Lundin, 010 – 495 51 77 kristina.lundin@transportstyrelsen.se eller ekonomidirektör Mats Ringqvist , 010- 495 40 21 mats.ringqvist@transportstyrelsen.se

Saco, Örjan Ellström och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 10 maj 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-3725Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.   

Välkommen att bli vår nya kollega! 


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Ekonomi

Avdelning Ekonomi stöder generaldirektören och alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och kontorsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, och Örebro och har ca 45 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024