OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på administration och arbetar alltid med god struktur och ordning och reda? Trivs du bra i roller där du får vara med och koordinera samt stötta dina kollegors arbete? Då borde du läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu efter en person till en roll som Ledningsstöd till vår kund, en statlig förvaltningsmyndighet belägen i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Ledningsstöd har du en viktig roll i att bistå avdelningschefen och ledningsgruppen. Du kommer arbeta nära avdelningschefen och enhetscheferna med stor variation och bredd i uppgifterna. Arbetet kommer att bestå tre huvuddelar:
Löpande administration så som framtagande av presentationsmaterial, hantera fakturor, ansvara för arbetsrum, planera möten, föra protokoll mm.
Stötta avdelningschefen med det övergripande ledningsarbetet genom planering och genomförande av ledningsgruppsmöten mm
Driva egna verksamhetsutvecklingsprojekt
Dina egenskaper
Vi söker dig som har ett utpräglat ordningssinne och som därmed föredrar att organisera och planera ditt arbete väl, slutföra det som påbörjats och hålla deadlines. Du trivs med administrativt arbete och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I samarbetet med andra har du ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Förmågan att snabbt skapa en helhetssyn i en komplex verksamhet är en viktig del för att trivas i rollen.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Har högskoleexamen om minst 180 högskolepoäng inom ekonomi, teknik eller samhällsvetenskap, alternativt har annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som kan bedömas motsvarande
Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande roll
Goda kunskaper i MS Office paketet
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
B-Körkort
Meriterande:
Erfarenhet av administrativt arbete från ett stort projekt eller linjearbete
Erfarenhet att driva egna projekt och har kunskap inom SharePoint
Tidigare erfarenhet från en liknande roll inom myndighet
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33366 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.