OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!
Vilka är vi?
Avdelningen Data Science och Digital Plattformar är ett stort satsningsområde och en möjliggörare för Arbetsförmedlingens målbild 2021 där målsättningen är att den omfattande förnyelseresa som startade 2015 ska nå sitt mål.
Arbetsförmedlingen kommer då leverera våra tjänster på helt andra sätt – med nya metoder och i nya kanaler och där utgångspunkten är kundernas (Arbetsgivare och Arbetssökande) behov.
På Arbetsförmedlingen använder vi Data Science som ett paraplybegrepp som innefattar samtliga delar i arbetet kring data management, datadriven analys, datalagring, Data Governance, datakvalitet och datadriven innovation såsom t ex AI.
Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill stötta en högpresterande ledningsgrupp. Du gillar att vara med där det händer och tycker att det är kul när det är fullt upp. Du tycker att det är stimulerande att både arbeta operativt och administrativt men har också förmåga att tänka långsiktigt. Som ledningsstöd på avdelningen kommer du att ha ansvaret för att koordinera och administrera ledningsgruppens arbete. Du är en mycket viktig medlem i vår ledningsgrupp då du är en sammanhållande, koordinerande och drivande kraft. Du ser till att vi håller det vi lovat och du gör våra gemensamma resultat tydliga. Du kommer jobba både operativt men också bidra till att hålla ihop och administrera och koordinera det strategiska arbetet, såsom arbetet med verksamhetsplaneringen.
Rollen ställer höga krav på såväl din kommunikativa förmåga som din förmåga att samarbeta. Arbetet kräver att du är drivande, har helhetsperspektiv och att du är proaktiv. Dessutom driver du egna uppdrag och förändringsaktiviteter t ex genom att planera och genomföra workshops när det behövs. Enkel och tydlig kommunikation är väldigt viktig eftersom en viktig del av arbetet består av att kommunicera inom avdelningen och med övrig organisation.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
- Ansvara för att hålla samman vårt planerings- och uppföljningsarbete samt annan administration. Du säkerställer t.ex. att våra planer följer myndighetens övergripande processer (bl.a. verksamhetsplaneringsarbetet) och att rätt underlag lämnas in i rätt tid. - Ta fram och samordna diverse presentationsmaterial inför bl.a. möten
- Administrera och hålla ihop ledningsmöten och konferenser och se till att logistiken rullar smidigt
- Stötta cheferna med frågor kring bl.a. samverkan och lokalfrågor
- Ansvara för mötesstruktur - ta fram agenda, hantera inbjudningar
- Stötta i rutiner för beställning, diarieföring, onboarding och samordnar gemensam dokumentation
- Om du har kompetens och erfarenhet av detta ser vi gärna att du stöttar cheferna i budgetering, prognostisering, uppföljning
Kvalifikationer
- Aktuell erfarenhet inom relevant område (de som nämns ovan i arbetsuppgifterna).
- Intresse och kunskap kring Arbetsförmedlingens uppdrag och förnyelseresa
- Strukturerad och organiserad
- Drivande och proaktiv
- Har mycket god kommunikativ förmåga
- Har förmåga att överblicka och arbeta med helheten såväl som detaljerna
- Duktig på att samarbeta, bygga upp och bevara relationer
- Trygg i att ta initiativ, vara flexibel och är van vid att arbeta självständigt
- Gillar att arbeta i en stödjande och serviceinriktad roll
Meriterande:
- högskoleutbildning inom ett relevant område.
- erfarenhet av ekonomisk budgetering, prognostisering och uppföljning.
- erfarenhet av att delta aktivt i verksamhetsplanering
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är tillsvidare med möjlighet till förlängning och på heltid. Arbetsplatsens adress är Elektrogatan 4 i Solna.
Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning för tillsvidaretjänster om du inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Läs mer om vår organisation, vårt uppdrag, vår vision och vår värdegrund på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. Läs mer om IT-avdelningen på www.dittframtidajobb.nu
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 21/4. Bifoga CV samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker tjänsten. Vid ansökan kommer du få svara på några få urvalsfrågor. Vi arbetar med löpande urval.
I rådande läge följer vi Folkhälsomyndighetens råd kring hur vi ska agera för att minska smittspridningen av Covid-19. Därför kan rekryteringsprocessen dra ut på tiden. I det fallet kommer vi att höra av oss till dig som söker tjänsten med information om processen.
Kontaktperson
Mikael Sundqvist, tf. Avdelningschef, 010-487 20 64
Tessa James, HR Partner, 010-488 89 91
Carin Carlberg Berglund, ST, 010-487 62 23
Andreas Deniz, SACO, 010-486 21 98
Ulf Törnkvist, Seko, 010-487 04 46
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.