OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att söka jobb hos oss som Ledningsstöd till Ekonomidirektören med placering i Borlänge. Vi vill ha din ansökan senast den 20 juni!
Ledningsstöd till Ekonomidirektören
Arbetsuppgifter
Vill du arbeta i en roll där du får chansen att kombinera din administrativa erfarenhet med ditt driv och din fallenhet för service? Vi söker nu en person till tjänsten som ledningsstöd där du är med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att bidra till framtidens infrastruktur. I den här rollen kommer du att stötta ekonomidirektören och ledningsgruppen på central funktion Ekonomi och styrning.
Arbetsuppgifter
På den centrala funktionen Ekonomi och styrning arbetar vi med att på central nivå förvalta, samordna och utveckla Trafikverkets ledning, styrning och redovisning. I detta ansvar ingår att styra Trafikverkets ekonomiarbete, informationshantering, verksamhetsutveckling och användning av IT. Vi har ett strategiskt och funktionellt ansvar för hela Trafikverket och bidrar med stöd och styrning inom vårt ansvarsområde. Vår ambition är att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang.
Som ledningsstöd till Ekonomidirektören och hans ledningsgrupp har du en viktig roll vad gäller administration, planering och genomförande av såväl den kortsiktiga som långsiktiga verksamheten inom funktionen. I rollen arbetar du självständigt och proaktivt med kalenderhantering, mötesplanering, korrespondens, protokollskrivande, presentationsmaterial, beställningar, resebokningar, fakturahantering, uppföljning, ärendehantering, leda och driva mindre utvecklingsuppdrag och stöd vid användande av IT-hjälpmedel. Rollen innebär även planering för interna möten som t.ex. avdelningsdagar och chefsmöten samt stöd i delar av introduktion/mottagande av nya medarbetare.
Du är den som har övergripande kontroll på vad som händer, vet vad som är på gång och ser till att inget faller mellan stolarna. Som ledningsstöd är du kontaktperson både internt och externt, vilket innefattar planering och kommunikation kopplat till ekonomidirektörens medverkan i nationella och internationella samarbeten och nätverk. Du kommer även regelbundet att stötta övriga avdelningschefer inom central funktion Ekonomi och styrning.
Du kommer att rapportera till ekonomidirektören och arbeta nära avdelningscheferna med stor variation och bredd i uppgifterna. Tjänsteresor kan också förekomma då vi arbetar nationellt och sitter på olika orter.
Övrig information
Placeringsort: Borlänge
I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev - däremot är det viktigt att du tar dig tid och besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet vi gör.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Testerna skickas ut digitalt den 21/6 och man har fem dagar på sig att genomföra dem.
Intervjuer är preliminärt planerade under vecka 27 och kommer genomföras via Skype eller på vårt kontor i Borlänge.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid efter avslutad provanställning.
#LI-Hybrid #LI-SP1
Kvalifikationer
Vem är du?
Vi söker dig som har ett utpräglat ordningssinne som kan organisera och planera ditt arbete väl, du är proaktiv, slutför det du påbörjat och håller deadlines. Du trivs med administrativt arbete och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Din kommunikation är tydlig och pedagogisk. I samarbetet med andra har du ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Att du har förmågan att snabbt skapa en helhetssyn i en komplex verksamhet är också en viktig del för att trivas i rollen. Du har en god analytisk problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som
har universitets- eller högskoleutbildning inom administration/ekonomi, samhällsvetenskap alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har minst två års erfarenhet i närtid av att arbeta i bred administrativ roll som stöd till chefer/ledning och som innebär/ har inneburit proaktivitet och intern service
har god systemvana och goda kunskaper i Office-paketet
har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Det är meriterande om du
har mycket goda kunskaper i Power Point och erfarenhet av att paketera ett budskap
har erfarenhet av att leda mindre uppdrag kopplade till förbättringar i verksamheten/verksamhetsutveckling
har erfarenhet av att arbeta i offentlig/statlig organisation.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Läs mer här
Trafikverket
https://www.trafikverket.se/om-oss/
Kort film om Trafikverket
https://www.youtube.com/watch?v=LLA7vWV3f-c
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089