OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, till exempel genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.
Enheten för finansiell styrning ansvarar för att myndigheten har en korrekt och rättvisande ekonomisk redovisning enligt gällande lagar och förordningar. Därutöver svarar enheten för arbetet som ska säkerställa att myndigheten hushåller väl med statens medel genom effektiva och ändamålsenliga processer för medelsfördelning, uppföljning, prognoser samt nyttoanalyser.
Enheten är inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter.
Vi är ca 160 medarbetare och finns på placerade på flera orter.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har rätt kompetens och erfarenhet för att kunna ge ett professionellt stöd till enhetschefen och ledningsgruppen för finansiell styrning. Du kommer att delta i arbetet med enhetens och ledningsgruppens planering och uppföljning och du kommer att ta de administrativa uppgifterna som innebär ordning och reda till en ny nivå. Exempel på administrativa uppgifter är;
• Planera och boka möten och konferenser av olika slag
• Ta fram, justera och bearbeta olika underlag
• Utveckla och förvalta administrativa rutiner inom enheten
• Göra beställningar och inköp
I din roll ansvarar du för att självständigt driva ditt arbete framåt och räds inte att ta dig an nya initiativ och arbetsuppgifter. Du kommer att samordna och driva egna uppdrag och detta kommer att ställa krav på samarbete och kommunikativ förmåga.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Minst fem års aktuell erfarenhet av att ge ett professionellt ledningsstöd
• Erfarenhet av att delta eller samordna projekt- och förändringsarbete
• Goda kunskaper i Microsoft Office paketet
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:
• Tidigare erfarenhet av offentlig verksamhet
För att lyckas i rollen krävs att du är lösningsorienterad och smidig som person. Du vet också hur du ska lägga upp arbetet för att det ska bli så enkelt som möjligt för andra att bidra med sina delar till helheten.
Då rollen är omväxlande och med tidvis högt tempo och snabba uppgifter behöver du ha förmåga att vara flexibel och kunna prioritera. En framgång för detta är att du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och förmåga att tänka långsiktigt och ligga steget före.
Då arbetet innebär mycket kontakter är det nödvändigt med ett gott samarbete och att du har god förmåga att kommunicera med andra och gör detta med ett förhållningssätt som innebär att du både lyssnar och för konstruktiva dialoger på ett reflekterande och prestigelös sätt för att skapa förtroendefulla relationer.
Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09