Ledningsstöd till IT-avdelningens kansli

Ledningsstöd till IT-avdelningens kansli

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning, ingripanden mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 950 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.
IT-avdelningens kansli tillhandahåller stöd och styrning inom områdena administration, employer branding, ekonomi, IT-inköp samt beredskap- och kontinuitetsplanering. Kansliet har ett flexibelt förhållningssätt mot verksamhetens behov och ansvarsområden och arbetsuppgifter kan således komma att utvecklas över tid.


Beskrivning av arbetsuppgifter
IT-avdelningens kansli söker en handläggare vars huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ansvara för:
dedikerat stöd för avdelningschef samt ledningsgrupp
handläggning av ärenden
handläggning av begäran om utlämnande av allmän handling
hantering av dokumentation samt underlag för beslut inom olika områden för IT-avdelningen
hantering, fördelning samt uppföljning och i förekommande fall handläggning av avdelningens inkommande ärenden
samordning och protokollföring inför och vid ledningsmöten samt motsvarande forum
bokning och administration relaterat till avdelningschefens möten och resor



Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst fem års erfarenhet av administrativt arbete för ledningsgrupp eller motsvarande
minst ett års dokumenterad erfarenhet i offentlig förvaltning och administration, inklusive handläggning av utlämnande av allmän handling
minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom området för offentlighets- och sekretesslagstiftningen
erfarenhet av kvalificerat ledningsstöd eller motsvarande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevanta
mycket goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift
gymnasieexamen



Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
erfarenhet av liknande tjänstgöring inom annan statlig organisation
erfarenhet av att arbeta inom en IT-organisation
eftergymnasial utbildning


Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på struktur, flexibilitet och prestigelöshet samt god analysförmåga. Att på ett lyhört sett ge god service till din omgivning är en självklarhet. Som person är du självgående och har en god förmåga att kommunicera med olika parter. Du ska ha förmåga att snabbt sätta dig in i olika sammanhang, vid behov ändra fokus, arbeta proaktivt och återkopplande. Du bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen och samarbetar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktperson
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Linnea Sandberg, tfn 010-563 64 27
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Anna Billengren (anna.billengren@polisen.se).

Fackliga representanter
Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21;
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10;
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92;
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024