Ledningsstöd till sektionen Rekrytering och bemanning i Stockholm

Ledningsstöd till sektionen Rekrytering och bemanning i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en kommunikativ handläggare som kan ge kvalitativt stöd till ledningen inom sektionen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik och kompetensförsörjning som stödjer Polismyndighetens kort- och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar strategisk styrning, verksamhetsnära stöd och rådgivning inom hela HR-området som till exempel utbildningsfrågor, rekryterings- och kompetensförsörjningsfrågor, arbetsmiljö, förhandlings- och arbetsrättsliga frågor samt ledar- och medarbetarskapsfrågor. HR-avdelningen ska vidare säkerställa att det finns förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten.

HR-direkt är en enhet inom Polismyndighetens gemensamma HR. Enheten är tillgänglig för såväl chefer som medarbetare och arbetar operativt inom samtliga HR-områden. Enheten ska möjliggöra för chefer och medarbetare att få hög tillgänglighet till professionella, snabba, enhetliga och kvalitativa svar på frågor och stöd i ärenden som ska vara myndighetsgemensamma. HR-direkt ska också ansvara för ett mer standardiserat och automatiserat informativt stöd så som gemensamma styrdokument och den information inom HR-området som finns på Polismyndighetens intranät.

Sektionen Rekrytering och bemanning är en del av enheten HR-direkt på HR-avdelningen. Sektionen har som grunduppdrag att rekrytera och bemanna polismyndigheten nationellt och stöttar även med personaladministration. Sektionen består av ca 170 medarbetare uppdelat på 11 grupper runt om i landet. Sektionens ledningsgrupp består av 11 gruppchefer, en sektionschef och en administratör.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer du ge stöd till sektionsledningen i planering, uppföljning och samordning av ärenden inom sektionens och sektionsledningens verksamhet samt i kommunikationsfrågor.

Du verkar för sektionsnivån och säkerställer struktur, helhet och enhetlighet i sektionsledningens arbete och kvalitetssäkrar beredningen av ärenden till sektionens ledningsgrupp. Du säkerställer att leveranser sker enligt årshjulet och driver arbetet med planering och uppföljning. Du har en samordnande funktion och jobbar tätt ihop med sektionschefen. Du tar ett helhetsansvar för ledningskommunikationen inom sektionen, och ansvarar även för kommunikationen utåt och hur vi presenterar vårt tjänsteutbud till dem vi finns till för.

Rollen är omväxlande och tempot är tidvis högt. Du kan ställas inför hastigt uppkomna uppdrag, vilket innebär att du måste omprioritera och sammanställa underlag med kort varsel.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• akademisk utbildning (motsvarande minst 180 p) inom t.ex. HR, samhällsvetenskap, kommunikation eller annan för tjänsten relevant utbildning
• minst 5 års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i myndighet eller annan offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i Office-paketet och andra IT-system

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• erfarenhet av att arbeta med planerings- och uppföljningsprocesser
• erfarenhet av att arbeta med kommunikation
• erfarenhet av projektledning eller liknande samordnande roll
• erfarenhet av att arbeta med frågor inom HR

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är kommunikativ och samarbetsorienterad. Du tycker om att driva arbetet framåt och ta egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Som person är du lyhörd för andras behov och ser möjligheter till förändringar och kreativa lösningar för att nå verksamhetens mål. Då du arbetar både strategiskt och operativt med många kontaktytor är det viktigt att du är en god organisatör med struktur och tydlighet i ditt sätt att arbeta. Du är ansvarstagande och kan hantera flera parallella processer genom att planera och prioritera ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29/3 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 29 mars 2021

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024