Ledningssystemskoordinator

Arbetsbeskrivning

Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.
Nu söker vi en ledningssystemskoordinator till gruppen för verksamhetsutveckling.
Du ingår i ett team om tre personer där du rapporterar till chef verksamhetsutveckling.
Du kommer att vara en nyckelperson i förvaltning och utveckling av vårt systematiska kvalitetsarbete för att säkerställa ett effektivt verksamhetssystem som bedrivs i enlighet med våra certifierade ledningssystem. I rollen kommer du arbeta centralt men i samarbete med alla delar av bolaget.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av att förvalta vårt dokumenthanteringssystem, samordna avvikelsehantering, koordinera lagefterlevnad och driva utvecklingsprojekt inom området. Du kommer även vara involverad i planering och utförande av intern- och externrevision.


Vem är du?
Du är en drivande och självständig person som gillar att jobba tillsammans med andra.
Du tar egna initiativ och arbetar strukturerat.
Du uppskattar nya utmaningar och är lösningsorienterad.


Krav för tjänsten
Behärskar svenska och engelska muntligt och skriftligt.
Körkort och tillgång till bil.


Meriterande är
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Relevant högskole-/universitetsutbildning.
Tidigare kunskap/arbete med ledningssystem (t.ex ISO 9001, 14001, 22000, 45001 och/eller FSC, PEFC).


Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Vi är ett expansivt företag som drivs av utveckling där alla hjälps åt.
- Valfri placeringsort på någon av koncernens enheter i Sverige
- Flextid
- Friskvård
- Kompetensutveckling skräddarsydd för din roll


Information om tjänsten
Vår verksamhet är förlagd i Sverige (Karlstad, Bäckhammar, Säffle och Åmotfors), Norge (Greåker) och Kanada (Québec). Resor till koncernens övriga enheter förekommer.
Sista ansökningsdag är 29 april. Urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Chef Verksamhetsutveckling Jenny Sjöstedt på 070 895 10 95. Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Linus Westling på 072-203 51 13.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Paper Bäckhammar AB KRISTINEHAMN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Postadress

None
KRISTINEHAMN, 68183

Liknande jobb


Samordnare inom hemtjänsten, Centralorten och Skelleftehamn/Ursviken

Samordnare inom hemtjänsten, Centralorten och Skelleftehamn/Ursviken

1 november 2024

1 november 2024