OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten ligger under segmentet Healthcare och är placerad i Seniorteamet på Stockholms Syncentral.
På Syncentralen arbetar ca 75 personer med rehabilitering och habilitering av peroner med synnedsättning eller blindhet. Vi är organiserade i åldersindelade team och finns i lokaler vid Fridhemsplan. Yrkeskategorier är bl.a. synpedagoger, leg. optiker, kuratorer, leg psykologer, leg fysioterapeuter, IT-pedagoger, medicinska sekreterare m.fl.
Målet med verksamheten är att skapa förutsättningar för personer med synnedsättning/blindhet att kunna leva ett gott liv. Hos oss arbetar du i team som sätts samman utifrån patientens kartlagda behov och önskemål.
Vi söker nu leg. Optiker med intresse av synsvagsoptik för att vara med och utveckla arbetet på Stockholms Syncentral.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak kartläggning av patientens synförmåga samt att hitta bästa möjliga optiska lösningar för patienter som ofta genomgår succesiva synförsämringar. Arbetet är patientinriktat med fokus på individuella lösningar och sker i nära samverkan med det egna teamet, övriga team på Syncentralen samt med andra aktörer inom synområdet. Dokumentation sker i journalsystemet Take Care.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad optiker, vi ser gärna att du har utbildning i synrehabilitering/optimetrisk rehabilitering och erfarenhet att arbeta med patienter med synnedsättning.
I mötet med patienten är det viktigt att vara nyfiken, lyhgörd och ha förmågan att tänka utanför ramarna för att hitta lösningar som fungerar för patienten. Då du förväntas arbeta i team är det även viktigt att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga. Därtill har du ett kreativt, lösningsfokuserat synsätt samtidigt som du är utveklingsorienterad. Vidare har du goda kommunikativa färdigheter som bidrar till att du är duktig på att nå ut med information samtidigt som du kan lyssna in vad som sägs.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi kan erbjuda dig
Ett stimulerande och utmanande arbete tillsammans med trevliga kolleger där vi arbetar tvärprofessionellt i team och tar vara på den gedigna komeptens som finns hos våra medarbetare.
Anställningsform och arbetstider
Tillsvidare heltid, dagtid. Vi tillämpar provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag 23 november 2020.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Aniela Meincke, Chef i Seniorteamet, telefonnummer 076 - 502 37 77
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 67 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 633 miljoner euors och sysselsätter 10 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,