Leg Sjuksköterska 1177 Vårdguiden på telefon

Arbetsbeskrivning

I Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid.

Bedöma - triagera hälsoproblem
1177 Vårdguiden på telefon är en spännande arbetsplats i utveckling. Att möte och vårda patienter per telefon är ett varierande och stimulerande arbete. I vår verksamhet får du som sjuksköterska möjlighet att utveckla en bred kompetens i att bedöma och triagera den vårdsökandes symtom. Du kommer att möte våra vanligaste hälsoproblem som går att vårda med egenvårdråd samtidigt som du även får hantera samtal som är akut och ibland livshotande.
I arbetsgruppen finns många olika kompetenser som kommer att berikar dig genom kollegialt kunskapsöverföring.

Arbeta på distans
Vår arbetsplats är belägen i Trygghets Hus i Östersund samt distansarbetsplatser i Sveg och Funäsdalen.
Vi tittar på möjlighet till att utveckla fler distansarbetsplatser i länet

1177 Vårdguiden på telefon nationellt
Telefonnumret 1177 är det nationella numret för sjukvårdsrådgivning på telefon. Sjukvårdsrådgivningarna runt om i landet tar emot cirka 5,5 miljoner samtal per år. I Jämtland ca 100000 samtal. Telefonsjuksköterskorna på 1177 Vårdguiden svarar på frågor, bedömer behov av vård, ger råd och hänvisar till rätt vårdmottagning när så behövs. Varje landsting/region driver sin egen sjukvårdsrådgivning men ingår i ett nationellt nätverk och följer nationella kvalitetsnormer. Genom gemensam teknik, beslutsstödsystem och gemensamt arbetssätt samverkar landets olika sjukvårdsrådgivningar och kan därmed hjälpa varandra vid behov.


ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig:
- Arbetsuppgifter i telefonrådgivning, där du med hjälp av strukturerad samtalsmetodik och kvalitetsutvecklat medicinskt beslutstöd gör
medicinska bedömningar, prioriterar, ger egenvårdsråd, lotsar, stöder och vid behov hänvisar till rätt vårdnivå.
- Individuellt anpassad inskolning.
- Interna och externa utbildningsmöjligheter inom nationella nätverket 1177.
- En engagerad, innovativ och utvecklande arbetsplats.
- Samverkan med Västerbotten och Västernorrlands sjukvårdsrådgivningar.
- Nationell samverkan med övriga sjukvårdsrådgivningar inom Sverige.
- Fast, rullande 6 veckors schema med tjänstgöring var tredje helg. Tre skifts arbete.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är
- Nyfiken och utåtriktad person som tycker om att ha kontakt med människor samt har vana att arbeta självständigt, är förändringskompetent,
serviceinriktad och har en tydlig telefonröst.
- Sjuksköterska, distriktssköterska (VUB inom öppen hälso- och sjukvård) eller annan vidareutbildning.
Du bör ha minst fem års erfarenhet inom yrket gärna med erfarenhet av telefonrådgivning eller liknande arbete (t.ex. primärvård, akutsjukvård, mottagningsarbete).


ÖVRIGT
Verksamheten har också behov av timvikarier

Läs mer i Vårdhandboken / Telefonrådgivning - ett personcentrerat vårdmöte http://www.vardhandboken.se/Texter/Telefonradgivning/Oversikt/
Läs mer: http://www.jll.regionjh.se www.ostersund.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Vik Enhetschef Lena Runius
070-264 79 17
Enhetschef Lena Runius
070-264 79 17

Sammanfattning

Besöksadress

83130 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Sjuksköterska till Infektionskliniken!

Sjuksköterska till Infektionskliniken!

26 november 2024

Leg. sjuksköterska -

Leg. sjuksköterska -

26 november 2024