Leg. Sjuksköterska till Feelgood Kundcenter

Leg. Sjuksköterska till Feelgood Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Vi söker Leg. Sjuksköterska till Feelgoods Kundcenter

I arbetsgruppen Beställning & Rådgivning finns idag 24 medarbetare som erbjuder rådgivning och bokning till Feelgoods kunder via telefon och beställningsportal.

Arbetets innehåll

Beställning & Rådgivning är en del av Feelgoods kundcenter. Vi finns i fina lokaler på Telefonplan i Stockholm.

Gruppen består av sjuksköterskor, undersköterskor och administratörer med blandad bakgrund och är ofta den första kontakten till Feelgood för våra kunder. Det är ett härligt och engagerat gäng med stor åldersspridning. Arbetsuppgifterna är till stor del de samma för alla i gruppen oavsett kompetens.

Din arbetsdag består i att svara på inkommande samtal från chefer, HR och medarbetare och utifrån detta göra en snabb behovsanalys, ge råd och boka tider hos våra konsulter. De råd som ges är i största utsträckning förslag på vidare insatser inom Feelgoods tjänster och utbud och inte sjukvårdsrådgivning.

Kundcentret har inga fysiska kundbesök.

Du arbetar i många system parallellt med telefonin. Du behöver därför ha förmågan att kunna samtala med kunden medan du jobbar i olika system och skriver journalanteckningar så telefonvana och god systemvana är nödvändiga för tjänsten. Kommunikativ, noggrann, pigg och kundfokuserad är egenskaper vi söker. Du behöver ha lätt för att ta till dig ny information och då arbetet tidvis håller ett högt tempo behöver du vara stresstålig. Dessutom behöver du gilla utveckling och förändring då vi alltid strävar efter att förbättra kvalitén i vårt arbete, både internt och externt.

Tjänsten avser 100% och arbetstiden är förlagd under vardagar 7:55-17:00 utöver fredagar då man börjar 7:25.

Vi tillämpar en gedigen inskolningsprocess för att ge dig de bästa förutsättningarna i denna ganska komplexa roll.

Vi söker dig som är Leg. sjuksköterska.

Kanske har du arbetat några år inom vården och vill utvecklas inom andra områden, eller har vana av telefonrådgivning och trivs med att jobba mer administrativt? Erfarenhet inom försäljning, kundrelationer eller serviceyrken är meriterande, likaså kunskap inom företagshälsovård.

Vi vill att du som söker är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska samt känner dig bekväm med att arbeta i flera olika IT-system inklusive journalsystem simultant samtidigt som du talar i telefon. Du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Du är bra på att snabbt identifiera kundens behov och trivs med att kommunicera via telefon.

Ansökan: Ansökan sker via Feelgoods hemsida, eller via Workbuster. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Din ansökan behöver innehålla CV och ett personligt brev där du beskriver varför du vill jobba hos oss och i denna specifika roll.

Har du frågor: Kontakta Konsultchef Cecilia Odenholm via mail cecilia.odenholm@feelgood.se

Sista ansökningsdatum: Vi intervjuar löpande så vi ser fram emot din ansökan redan nu. Vi ser gärna en snabb tillsättning av tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Feelgood
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Rådhusgatan 6
None

Postadress

Banérg. 28, Box 5254
Stockholm, 10246

Liknande jobb


Sjuksköterska till Hemsjukvård, Centrum

Sjuksköterska till Hemsjukvård, Centrum

5 november 2024

Telefonsjuksköterska

Telefonsjuksköterska

5 november 2024