Leg. Sjuksköterska till Trögdshemmet

Leg. Sjuksköterska till Trögdshemmet

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.



ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska är du omvårdnadsansvarig (OAS) för en säker och ändamålsenlig vård och behandling var gäller kundens fysiska och psykiska behov. Vissa arbetsledande uppgifter kan ingå efter överenskommelse med resultatenhetschef.
Du ansvarar för att handleda medarbetarna i bland annat omvårdnad, bemötande, hygien och matsituation.
Du ansvarar också för att utveckla medarbetarna i hälso- och sjukvårdsuppgifter.
Tillsammans med ledningsgruppen bidrar du till verksamhetens utveckling och att vi når uppsatta mål.
Det sker ett aktivt samarbete med andra sjuksköterskor, både inom resultatenheten men även andra verksamheter inom Enköpings kommun.
Trögdshemmet ligger i Lillkyrka och har 20 boendeplatser och för 3 växelvård.
Viss tjänstgöring i kommunens sjuksköterskejour förekommer.

KVALIFIKATIONER
Utbildning - Avgörande
Du behöver vara legitimerad sjuksköterska.

Körkort - Avgörande
B-körkort är ett krav för denna tjänst

Erfarenhet - Viktig
Erfarenhet från omvårdnadsboende är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med människor med demensdiagnoser.

2.1 Samarbetsförmåga - Viktig
Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser samarbetssvårigheter eller konflikter på ett konstruktivt sätt.
1.1 Självgående - Viktig
Du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du strukturerar och driver ditt arbete självständigt.
2.1 Empatisk förmåga - Viktig
Du har empatisk förmåga och kan sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor.
2.1 Ledarskap - Viktig
Du är en förebild som leder, motiverar och delegerar för att effektivt nå gemensamma mål. Du har förmåga att skapa engagemang och delaktighet.
1.1 Flexibel - Viktig
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt utifrån vad situationen kräver.
2.1 Muntlig kommunikation - Viktig
Du har en god kommunikationsförmåga och anpassar dig efter situationen. Du är engagerad och når fram med ditt budskap både i enskilda möten och i små eller stora grupper. Du lyssnar aktivt och är mottaglig för motparten.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.

Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


25 november 2024

Sjuksköterska i ambulans - semestervikariat 2025

Sjuksköterska i ambulans - semestervikariat 2025

15 november 2024