OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Vill du ha ett fritt och självständigt arbete? Gillar du att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter? Sök tjänsten som sjuksköterska till Falu kommuns nya vård- och omsorgsboende Slottet som öppnar våren 2021.
Vård - och omsorgsboendet Slottet är beläget i centrala Falun. Enheten har 60 lägenheter för personer med demenssjukdom. Två sjuksköterskor och en rehabassistent kommer arbeta i det dagliga arbetet på Slottet där man lägger större delen av arbetsdagen ute på avdelningarna tillsammans med undersköterskorna för att skapa en god förutsättning för att stödja verksamheten. Våra kunders behov av hälso- och sjukvård varierar från att vara förbyggande till behov av avancerad sjukvård vilket leder till ett varierat och omväxlande arbete. Arbetet är ansvarsfullt och du är en viktig person för våra kunder och deras närstående. Som sjuksköterska arbetar du med ett härligt gäng med andra legitimerade sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter som arbetar på kommunens övriga vård- och omsorgsboenden, LSS, Socialpsykiatrin och hemsjukvård.
Trygghet är ett centralt begrepp i omvårdnadsförvaltningens värdegrund i arbetet tillsammans med den enskilde kunden och dennes närstående. I varje möte med den enskilde kunden och dennes närstående ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett gott bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde kunden och dennes närstående.
Vi erbjuder ett fritt och självständigt arbete som skapar delaktighet och ger personlig utveckling. Vi kommer även att erbjuda dig ett mentorskap och individuellt anpassad introduktion som ger en mycket bra start i ditt nya arbete! Hos oss får du ett omväxlande arbete på en arbetsplats med hög kompetens, ett bra arbetsklimat och med stort engagemang. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska i kommunal hälso- och sjukvård leder du omvårdnads- och hälsosjukvårdsarbetet på vård- och omsorgsboendet Slottet. Du kommer att samarbeta med undersköterskor, omvårdnadspersonal, rehabassistent, fysioterapeut, arbetsterapeut och chefer. Du samverkar också med primärvård, slutenvård och andra aktörer utifrån en helhetssyn på patienten.
På Slottet kommer sjuksköterskorna aktivt arbeta på avdelningarna och arbetssättet anpassas för att man ska kunna vara nära våra patienter en stor del av dagen. Du kommer att ha ett övergripande patientansvar för vården av dina patienter. I detta ingår att kunna göra egna bedömningar, provtagning, såromläggningar, medicinhantering, injektioner, diabetesvård och andra förekommande arbetsuppgifter. Arbetet omfattar även förebyggande av sjukdomar och sjukdomskomplikationer t.ex. fallskador, undernäring och psykisk ohälsa. Vidare innefattar arbetet att ansvara för vård i livets slutskede.
Som sjuksköterska handleder och utbildar/delegerar du också personalen i omvårdnad samt i hälso- och sjukvårdsinsatser. Du deltar aktivt i utvecklingsarbete för att förbättra vår verksamhet.
KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet
- Legitimerad sjuksköterska
- B-körkort
Personliga egenskaper
Som person är du öppen och engagerad. Du trivs bra med att utveckla dig själv och verksamheten. Du är empatisk och för dig är ett gott bemötande mot patienter och kollegor viktigt. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra.
För att trivas i uppdraget är du som person lösningsfokuserad och bra på att samarbeta, bygga relationer och skapa nya nätverk. Du har god flexibilitet och förmåga att hantera oförutsedda händelser, och håller en hög och jämn servicenivå. Du delar Falu kommuns värdegrund där du möter varje människa med förståelse och respekt.
Meriterande kvalifikationer
- Specialistutbildning i vård av äldre, distriktssköterskeutbildning eller annan relevant vidareutbildning.
- Vidareutbildning inom demenssjukvård
- Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid. Schemalagd arbetstid 38,25 timmar/vecka, dagtid. Helgtjänstgöring dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.
Kopior på betyg lämnas i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa ett utdrag ifrån polisens belastningsregistret (kontroll av egna uppgifter i belastningsregister 442.3) Utdraget kommer att efterfrågas om anställning blir aktuell. Du kan själv beställa ett utdrag via polisens hemsida polisen.se
UPPLYSNINGAR
Vik enhetschef Inger Nilsson 023-829 63
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Vårdförbundet Malin Wellhardh 023-817 76.
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Kontaktinformation
Inger Nilsson, Tf enhetschef
Arbetsplats
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige