OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Webhelp. Eftersom du ska stötta Webhelp i ett projekt kan uppdragstiden förlängas.
Om företaget:
Webhelp erbjuder sina kunder lösningar inom outsourcad kundservice såsom teknisk support, kundtjänst och mycket mer. Webhelps verksamhet finns närvarande globalt i över 50 länder och de hanterar varumärken, tjänster och kundkontakter för över 500 världsledande företag. Webhelp strävar efter att förbättra livet för människor och företag genom att skapa riktigt bra kundupplevelser tack vare sina engagerade medarbetare. Deras kontor är belägna i Norden, Baltikum och Spanien. Sammanlagt jobbar cirka 3500 medarbetare i Webhelps nordiska region.
Som Legal Administrative Assistant ingår du i Webhelps nordiska Legal team tillsammans med tre kollegor. Du får i rollen inblick i avtalsprocessen samt det dagliga arbetet som bolagsjurist.
Arbetsuppgifter:
Som Legal Administrative Assistent är din främsta uppgift att stötta upp teamet i det globala projekt som just nu pågår hos Webhelp. Målet med projektet är att samla alla avtal i en ny avtalsdatabas utifrån företagets riktlinjer om avtalshantering. För dig som assistent innebär det att förbereda avtalen för överflyttning genom att skanna in, samla och skapa filer, granska och spåra avtal. Du kommer även ha kontakt med kollegor från olika avdelningar internt för att samla in information om avtalen.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Utbildning eller tidigare arbete inom det juridiska området är meriterande
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
• Du läser och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska
För att passa i rollen som Legal Administrative Assistant tror vi att du har ett intresse för juridik och är nyfiken på hur arbetet i ett Legal team fungerar. Därtill är du en person som arbetar självständigt och som inte är rädd för att ta initiativ till nya arbetsuppgifter. Du har ett stort eget driv och vill leverera ett bra resultat i allt du tar dig för. Du utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet och skapar gärna struktur och ordning som en del av ditt arbete. Du trivs även i en roll där du får samarbeta och kommunicera internt för att lösa dina uppgifter.
Övrig information:
Start: omgående
Plats: Solna centrum
Lön: enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Legal Administrative Assistant, Legal Assistant, administratör, administrativ assistent, dokumentatör, admin, adminstration, arkivering, avtalshantering, avtal, dokumenthantering, juridik, projekt, projektanställning, Webhelp, Solna, Stockholm, heltid, visstidsanställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund