OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av en administrativ roll i en legal miljö? Är du utbildad paralegal eller liknande och har erfarenhet av kontraktshantering? Drivs du att av ett nära samarbete med dina kollegor och trivs i en supporterande funktion? Då kan det här vara en möjlighet för dig!
Vi erbjuder ett spännande uppdrag hos vår kund inom läkemedelsbranschen med lokaler strax utanför centrala Uppsala. Uppdraget påbörjas omgående och förväntas pågå i minst 6 månader med stor möjlighet till fast anställning hos kund för rätt person. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Detta är ett konsultuppdrag där möjlighet finns att vara underkonsult via oss alternativt anställas som konsult av Jurek Rekrytering & Bemanning. Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsbeskrivning
I din roll som legal assistant arbetar du med varierande administrativa uppgifter för att stötta bolagets jurister i deras dagliga arbete. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis innefatta:
- Hantera flödet i kontraktshanteringssystemet.
- Identifiera och implementera förbättringar av kontrakt och andra dokument.
- Korrekturläsning.
- Kalla till stämmor.
- Delaktighet i olika interna projekt.
- Administrera och förbereda protokoll och övrigt material inför möten.
- Förbereda presentationer och övrigt material.
- Hantera journalföring för all avtalsrelaterad korrespondens och dokumentation.
Det finns på sikt möjlighet att växa i rollen och arbeta mer med att exempelvis granska sekretessavtal, ge avtalsrådgivning samt ad hoc rådgivning.
Om dig
Vi söker dig med 3+ års erfarenhet av en administrativ roll i en legal miljö, med fördel från advokatbyrå, revisionsbyrå, konsultbolag eller annan verksamhet inom professional services. Du har med fördel erfarenhet av kontrakthanteringssystem och CRM-system. Vidare ser vi gärna att du har kunskap om kontraktsadministration och förståelse av avtalsjuridiska termer. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet och behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift.
För att du ska trivas i rollen söker vi dig som är en resultatinriktad lagspelare som med ödmjukhet är beredd att anta nya utmaningar och vill utvecklas i din yrkesroll. Som person är du både flexibel, noggrann och lösningsorienterad och du drivs av att teamet tillsammans ska nå det bästa tänkbara resultatet. Du tycker om att arbeta koordinerande och självständigt i en supporterande och serviceinriktad roll samtidigt som du är prestigelös, öppen och ansvarstagande. Du har förmåga att prioritera och arbeta strukturerat samtidigt som du är kommunikativ och trivs bra med att arbeta efter parallella deadlines. Vidare är du uppmärksam på detaljer likväl som du kan se helheten.
Du erbjuds
Vi erbjuder ett intressant uppdrag i en spännande organisation som gör skillnad för människors liv. Uppdragets omfattning avser heltid med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Uppdraget påbörjas omgående/enligt överenskommelse och pågår i minst 6 månader med stor möjlighet till fast anställning hos kund för rätt person.´
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Sökord: Paralegal, Legal Assistant, Juristassistent, Legal Administrator
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52