OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en topprankad advokatbyrå i centrala Stockholm? Är du en initiativtagande, social och ansvarstagande person? Läs gärna vidare för att se om detta är nästa steg för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Legal Assistant till vår kund, en advokatbyrå med topprankade jurister som arbetar med immaterialrätt, tvister och transaktioner med IP-koppling. Företaget är inne i en tillväxtperiod och behöver nu dig för att utöka sin verksamhet. Du utgår från kontoret beläget i Stockholm och arbetar kontorstid, men förväntas vid behov kunna arbeta tidig morgon och sen kväll.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att stötta byråns immaterialrättsjurister med varierande uppgifter, så ingen dag blir den andra lik. Du blir en del av ett större team och dina ansvarsområden inkluderar, men är inte begränsade till:
Ärendehantering
Kontakt med domstolar och myndigheter
Dokumenthantering
Sammanställning av information
Mötes- och resebokning
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är en social och nyfiken lagspelare. Du som person är lösningsorienterad, service minded och räds inte att ta egna initiativ. Du har ett öga för detaljer, och förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Slutligen tror vi att du är kommunikativ och är bekväm med att arbeta till stor del på engelska. Är du vår nästa stjärna?
På grund av semestertider kan återkoppling till dig dröja till augusti, tack för ditt tålamod.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Några års erfarenhet från administrativt arbete på advokatbyrå eller liknande bransch
God datorvana och mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltidsuppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33965 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.§